အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌

ရွိၾကေသာ

နတ္လူသတၱဝါ

အားလံုးတို႕သည္

ေဘးရန္ေရာဂါ

ကင္းစင္ကြာ၍

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Photobucket

Tuesday, July 4, 2017

အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)



အ,ေသာသူသည္ ခ်စ္သည္
ခ်စ္ေသာသူသည္ အ,သည္
===================
♦ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္က လာ၍ေမးသည္၊ “ဆရာေတာ္ ... အ,လို႔ခ်စ္တာလား၊ ခ်စ္လို႔ အ,တာလား ...” တဲ့၊ “ေအာင္မာ ...မင္းက အခုမွရွစ္တန္းရိွေသး၊ အခ်စ္အေၾကာင္းေတြ ဘာေတြလာေျပာေနပါလား ...၊ ေနပါဦး ...မင္းစကားက တယ္ႀကီးက်ယ္ပါလား ...၊ အ,လို႔ ခ်စ္တာလား ...၊ ခ်စ္လို႔ အ,တာလားတဲ့၊ ဒါ မင္းကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ဘူး၊
ဒီစကား မင္းဘယ္ကၾကားတာလဲ၊ ေျပာစမ္း ...”။

♦ “တပည့္ေတာ္ ဗြီဒီယိုကားတစ္ကားထဲက ၾကားလိုက္ရတာ” တဲ့၊ “အင္း ...မင္း ဒါမ်ိဳးကို မွတ္မိတယ္ဆိုေတာ့ မင္းေတာ္ေတာ္ေတာ္တာပဲ၊ ပြဲဆိုတာ မၾကည့္တတ္ရင္ တဏွာ၊ ၾကည့္တတ္ရင္ ဘာ၀နာလို႔ေတာ့ ေျပာၾကတယ္ကြ၊ အခုဟာကေတာ့ ၾကည့္တတ္ရင္ “ပညာ” လို႔ ေျပာရမလားဘဲ၊ ဒါ ပညာကြ၊ ေတာ္ေတာ္ပညာပါတာပဲ၊ ပညာမွ သာမန္ပညာမဟုတ္ဘူး၊ ေတာ္ေတာ္ ဂမ္ၻီရဆန္တဲ့၊ နက္နဲတဲ့ပညာပဲ၊ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္၊ ဒီဒိုင္ယာေလာ့ရဲ႕ မူရင္းစာေရးဆရာကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္၊ ေလးစားပါတယ္၊ ဂုဏ္ျပဳပါတယ္” ။

♦ “ေအး ...မင္းအေမးကိုေျဖရရင္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္၊ တရားတစ္ပုဒ္ေတာ့ျဖစ္မွာပဲ၊ ငါက အေတြးအေခၚကို အားသန္ ေတာ့ သူ႔အေတြးအေခၚကို ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္သြားတယ္၊ ဒီဆရာရဲ႕အေတြးအေခၚက ေခတ္ေျပာေျပာရင္ ေတာ္ေတာ္မိုက္တာပဲ၊ ငါေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသြားတယ္၊ ဒီေတာ့ ငါလက္လွမ္းမီသေလာက္ ဖတ္ထားတာ၊ မွတ္ထားတာေလးေတြ ေျပာျပမယ္ကြာ”။

  “ငါကိုယ္တိုင္က အခ်စ္၀တၳဳေရးတဲ့ စာေရးဆရာမဟုတ္ေလေတာ့ အခ်စ္အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းမေရးတတ္၊ မေျပာတတ္ပါဘူး၊ ဒါေပမ့ဲ ကိုယ္ဖတ္ထားမွတ္ထားတာေလးေတြပဲ မွတ္မိသေလာက္ ေျပာရမွာေပါ့ကြာ”။

♦ “ဆရာႀကီးတက္တိုးက ပူေလာင္တဲ့အခ်စ္၊ ေႏြးေထြးတဲ့အခ်စ္၊ ေအးျမတဲ့အခ်စ္လို႔ အခ်စ္သံုးမ်ဳိးရိွေၾကာင္း ဆိုခဲ့တယ္၊ ပူေလာင္တဲ့အခ်စ္ဟာ တဏွာခ်စ္၊ ကိေလသာခ်စ္၊ ကာမရာဂခ်စ္လို႔ ေျပာရမယ္၊ ေႏြးေထြးတဲ့အခ်စ္ဆိုတာကေတာ့ ေဂဟသိတေပမ- မိသားစုခ်စ္၊ ေဆြခ်စ္၊ မ်ဳိးခ်စ္၊ သံေယာဇဥ္ခ်စ္လို႔ ဆိုရမယ္၊ ေအးျမတဲ့အခ်စ္ကေတာ့ ေမတၱာေပမ- ေမတၱာခ်စ္ပဲ”။

♦ “ဆရာႀကီးလူထုစိန္၀င္းရဲ႕ “လူငယ္နဲ႔အခ်စ္” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲက အခ်စ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆိုအမိန္႔ေလးေတြကို ငါေျပာျပ မယ္ကြာ၊ မင္းမွတ္ထား”။

♦ အခ်ဳိၿမိန္ဆံုးေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ အၾကမ္းတမ္းဆံုးပူေဆြးမႈဟာ အခ်စ္ပဲ။ (Bailey) “အခ်စ္ဆိုတဲ့အရာဟာ အခ်ဳိၿမိန္ဆံုးေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုလည္း ဖန္တီးေပးပါလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမ့ဲ အၾကမ္းတမ္းဆံုးေသာ ပူေဆြးမႈ
ေတြကိုလည္း တစ္ပါတည္းသယ္ေဆာင္လာပါလိမ့္မယ္” ။

♦ ေယာက်္ားက နည္းနည္းနဲ႔ ခဏခဏခ်စ္တတ္တယ္၊ မိန္းမက မ်ားမ်ားနဲ႔ ရွားရွားပါးပါးခ်စ္တတ္တယ္။ (Basta) “အိုင္ေတြ႔တိုင္းေျခေဆးတတ္တာ ေယာက်္ားတို႔ဓမၼတာဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ဳိးလားမသိဘူး၊ မိန္းမက မ်ားမ်ားခ်စ္တတ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ရွားရွားပါးပါးပဲ တစ္ေယာက္ဆိုတစ္ေယာက္၊ ပိေတာက္ဆို ပိေတာက္ ခ်စ္တတ္တယ္၊ ဒါေပမ့ဲ ဒါကေတာ့ တကယ့္မိန္းမေကာင္း မိန္းမျမတ္ေတြျဖစ္ပါလိမ့္္မယ္၊ ရည္စားတစ္ေထာင္ လင္ေကာင္ တစ္ေယာက္ဆိုတာန႔ဲေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့”။

♦ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ အရင္ဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးအခ်စ္ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ခ်စ္ျခင္းပါပဲ။ (Bovee)
“ဒါကေတာ့ နတ္ၳိ အတၱသမံ ေပမံ ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းပဲ၊ သတၱ၀ါတုိင္းဟာ အခ်စ္ေတြက ေပါလြန္း မ်ားလြန္းေတာ့ အခ်စ္ကလည္း မကုန္ႏုိင္၊ မဆံုးႏုိင္၊ ခ်စ္စရာေတြကလည္း မကုန္ႏုိင္၊ မဆံုးႏုိင္၊ ေနာက္ဆံုး အခ်စ္က ဘယ္မွာသြားဆံုးလဲဆိုေတာ့ မိမိကုိယ္မွာပဲ သြားဆံုးတယ္၊
ဒါေၾကာင့္ မိမိသည္သာ မိမိရဲ႕အခ်စ္ဆံုး၊ တကယ္ေတာ့ သတၱ၀ါအားလံုးဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္အခ်စ္ဆံုးပဲ၊ ဒီမွာေတာ့ အခ်စ္ရဲ႕အစဟာလည္း မိမိကုိယ္ကို ခ်စ္ျခင္းလို႔ ဆုိထားတယ္”။

♦ အခ်စ္ရဲ႕နိဒါန္းဟာ အသိဉာဏ္ရဲ႕နိဂံုးပဲ။ (Antoine Bret) “ဒါဟာ ခ်စ္လို႔ အ,တာလား ...ဆိုတဲ့ အေျဖပါပဲ၊ အခ်စ္ နိဒါန္းပ်ဳိးလုိက္တာနဲ႔ အသိဉာဏ္က နိဂံုးခ်ဳပ္သြားရသတဲ့၊ ဒီေတာ့ ခ်စ္ရင္
အ,ၿပီလို႔သာမွတ္၊ ခ်စ္ေလ အ,ေလပါပဲ၊ အ,ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ သြားတာလည္းရိွမယ္၊ တကယ္ အ,သြားတာလည္း ရိွမယ္၊ ေဖေဖလုပ္သူေတြကို ေမးၾကည့္ေပါ့”။

♦ ေယာက်္ားရဲ႕အခ်စ္ဆိုတာ သူ႔ဘ၀ရဲ႕သီးျခား အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုမွ်သာ၊မိန္းမရဲ႕အခ်စ္ကေတာ့ သူ႔ဘ၀တစ္ခုလံုး ပါပဲ။ (Byron) “ဒါကေတာ့ ရွင္းပါတယ္၊ ေယာက်္ားဆိုတာ တာ၀န္ေတြ၊ ၀တၱရားေတြက အခ်စ္ထက္ပိုတယ္၊ တာ၀န္ေတြ ၀တၱရား ေတြထက္ အခ်စ္ဘက္ပိုသြားရင္ေတာ့ သူဟာ ေယာက်္ား မဟုတ္ေတာ့ဘူး” ။

♦ ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္ရိွရိွ အခ်စ္နဲ႔ေတြ႔ရင္ေတာ့ အ႐ူးပဲ။(Joshua Cooke) “ခ်စ္လို႔ အ,တာလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖပါပဲ၊ ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္တတ္တတ္၊ ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္ရိွရိွ အခ်စ္နဲ႔ ေတြ႔ရင္ေတာ့ အဲဒီပညာေတြဟာ ေနာက္ေကာက္က်သြားေတာ့
တာပါပဲ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြအားလံုးဟာ မိန္းမေၾကာက္ေတြလို႔ ဆိုတယ္၊ မထူးပါဘူး၊ ၫႊန္မွဴးၫႊန္ခ်ဳပ္ အရာရိွအားလံုးဟာလည္း မိန္းမ ေၾကာက္ေတြက မ်ားပါတယ္”။

♦ “လူငယ္ဘ၀မွာ ဆႏၵက အခ်စ္ ေငြ က်န္းမာေရး၊ ဒီလို ေရွ႕ေနာက္စဥ္တယ္၊ အိုမင္းမစြမ္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ေရွ႕ေနာက္ အစဥ္ေျပာင္းသြားတယ္၊ က်န္းမာေရး
ေငြ အခ်စ္တဲ့”။ (Paul Geraldy) “အခ်စ္ဆိုတာ ငယ္တုန္းေတာ့ ဦးစားေပးအရာေပါ့၊ ၁၅ ၁၆
ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွာ စားလည္း ဒီစိတ္၊ သြားလည္း ဒီစိတ္ ဆိုသလိုပါပဲ၊ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေတာ့ ဘ၀ဆိုတာကို စဥ္းစား လာတယ္၊ သံုးဆယ္ေက်ာ္ေတာ့ ဦးေႏွာက္ကို ဦးစားေပးလာတယ္၊ ေလးဆယ္ေက်ာ္လာေတာ့ အခ်စ္ကိစၥကို ေတာ္ေတာ္ႀကီးစဥ္းစား သြားၿပီ၊ ငါးဆယ္ေက်ာ္လာေတာ့ အဲဒီငယ္ငယ္က စိတ္ကူးယဥ္ အခ်စ္မ်ဳိးေတြဟာ အေရးမပါေတာ့ပါဘူး၊ ေနာက္ဆံုးကို ေရာက္သြားတယ္၊ ဒါက ပူေလာင္တဲ့အခ်စ္ကို ေျပာတာေပါ့ ေနာ္၊ ဒါေၾကာင့္
ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္ေတြနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါ ပီယေဆး အေၾကာင္းေျပာပါတဲ့၊ အသက္ႀကီးတဲ့ အဖုိးႀကီး အဖြားႀကီးေတြနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါ အာယုဒီဃေဆးအေၾကာင္းေျပာပါတဲ့၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ စိတ္အ၀င္စားဆံုးက အခ်စ္၊ ငါးဆယ္
ေက်ာ္ေတြ စိတ္အ၀င္စားဆံုးက က်န္းမာေရး”။

♦ နည္းနည္းပဲ ခ်စ္ပါ၊ ဒါမွ ၾကာၾကာခ်စ္ႏိုင္မွာ။ (Herrick) “မွန္မွန္ေလွ်ာက္၊ ခရီးေရာက္ဆိုတာလို အခ်စ္မွာ အစြန္းမေရာက္ဖို႔ ေျပာတာေပါ့ေနာ္၊ အခ်စ္ႀကီးရင္ အမ်က္ႀကီးလို႔ဆိုတယ္၊ အခ်စ္ႀကီးရင္
အမ်က္ႀကီးတတ္လို႔ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့၊ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ ခ်စ္ဖို႔ သတိေပးတာပါ။

♦ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္ၿမိဳ႕၊ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္က မိန္႔တယ္၊ “ခ်စ္ ခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္တိုင္း ေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး၊ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ခ်စ္ၾက၊ သူမ်ားကုိ ခ်စ္ရတာက စိတ္မခ်ရဘူး၊ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ခ်စ္ရတာကပဲ စိတ္ခ်ရတယ္”တဲ့။

♦ အခ်စ္ဆိုတာ အဆိုးဆံုးစိတ္ေရာဂါပဲ။ (Plato) “ဒါဟာ အမွန္တရားပဲ၊ အဆိုးဆံုးေရာဂါဟာ ဒီေရာဂါပဲ၊ ဒီေရာဂါေၾကာင့္ပဲ သံသရာရွည္ဒုကၡေရာက္ေနၾကရတာမဟုတ္လား၊ တဏွာခ်စ္ကို ေျပာတာေပါ့ေနာ္”။

♦ ခ်စ္မိၿပီဆိုရင္ လူတိုင္းဟာ အကန္းပဲ။ (Propertius) “ဒါဟာ ခ်စ္လုိ႔ အ,တာလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖပဲ၊ အခ်စ္မွာ မ်က္စိမရိွဘူးလို႔ ဆိုတယ္မဟုတ္လား၊ အကန္းဆိုတာ အ န ဲ႔ကန္း
ႏွစ္လံုးေပါင္းထားတာ၊ သူ႔အဓိပၸာယ္က အ,လည္းအတယ္၊ ကန္း လည္းကန္းတယ္၊ အ ေတာ့ ဘာမွမသိဘူး၊ ကန္း ေနေတာ့ ဘာမွမျမင္ေတာ့ဘူးေပါ့”၊ သားသမီးယံု စံုလံုးကန္းဆုိတာဟာလည္း
သားသမီးကို သိပ္ခ်စ္လုိ႔ သားသမီးေျပာတုိင္း ယံုတာဆိုတ့ဲ၊ အခု ေျပာတဲ့အဓိပၸာယ္ပဲ။

♦ အခ်စ္ဆိုတာ လက္ထပ္ျခင္းရဲ႕ အ႐ုဏ္ဦး၊ လက္ထပ္ျခင္းကေတာ့ အခ်စ္ရဲ႕ေန၀င္ခ်ိန္။ (Dfinod)
“အခ်စ္ဆိုတဲ့အရာဟာ လက္မထပ္ခင္ ရည္းစားဘ၀မွာပဲ စိတ္ကူးယဥ္လို႔ေကာင္း၊ စိတ္ေကာက္လိုက္၊ ေခ်ာ့လိုက္၊ ခ်စ္လိုက္၊ ရန္ျဖစ္လိုက္၊ ျပန္ခ်စ္လိုက္၊ ခ်စ္လို႔ေကာင္းတယ္ေပါ့၊
လက္ထပ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း လက္ေတြ႔ဘ၀ထဲေရာက္တ့ဲအခါက်ေတာ့ ေနဖို႔၊ စားဖို႔၊ ၀တ္ဖို႔၊ သားေတြ၊ သမီးေတြ၊ တာ၀န္၀တၱရားေတြနဲ႔ ပိလာတ့ဲအခါ စီးပြားေရးအဆင္ေျပရင္ေတာ့ ေတာ္ေသးရဲ႕၊
အလုပ္အကိုင္စီးပြားေရး အဆင္မေျပဘူးဆိုရင္ ငါ နဂိုေတြးခ့ဲတုန္းက ဒါေတြ မပါပါဘူးဆိုသလို အခ်စ္ဆိုတဲ့ေနမင္းႀကီးဟာလည္း အပရေဂါယာကၽြန္းသို႔၀င္သြားၿပီး ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့
တာပါပဲ”။

♦ ယခု အခ်စ္ႏွင့္စပ္၍ ေလာကမွ ဓမၼသို႔ ေျပာင္းၿပီးေျပာမည္၊ ဘုရားေဟာကို ၾကည့္ၿပီးေျပာမည္။
မာ ပိေယဟိ သမာဂၪ္ၦိ၊ အပ္ၸိေယဟိ ကုဒါစနံ။
ပိယာနံ အဒႆနံ ဒုကၡံ၊ အပ္ၸိယာနၪၥ ဒႆနံ။
တသၼာ ပိယံ န ကယိရာထ၊ ပိယာပိေယာဟိ ပါပေကာ။
“ခ်စ္စရာ သက္ရိွသက္မဲ့ေတြနဲ႔လည္း မေပါင္းပါနဲ႔၊ မုန္းစရာ သက္ရိွသက္မဲ့ေတြနဲ႔လည္း ဘယ္ေတာ့မွ မေပါင္းပါနဲ႔၊ ခ်စ္စရာေတြကို မျမင္ရတာဟာ စိတ္ဆင္းရဲရသလို မုန္းစရာေတြကို ျမင္ရတာလည္း စိတ္ဆင္းရဲရတာပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္လည္း မခ်စ္ပါနဲ႔၊ မုန္းလည္း မမုန္းပါနဲ႔၊ အခ်စ္ အမုန္း ႏွစ္ခုလံုးဟာ
မေကာင္းပါဘူး၊ အခ်စ္ကုိ စြန္႔လႊတ္ျခင္းဟာ အဘိဇၩာကို ပယ္ျခင္းပါပဲ၊ အမုန္းကို စြန္႔လႊတ္ျခင္းဟာ ဗ်ာပါဒကို ပယ္ျခင္းပါပဲ”။

♦ ပိယေတာ ဇာယေတ ေသာေကာ၊ ပိယေတာ ဇာယေတ ဘယံ။
ပိယေတာ ၀ိပၸမုတၱႆ၊ နတ္ၳိ ေသာေကာ ကုေတာ ဘယံ။
“အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကျဖစ္ရပါတယ္၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ ေဘးေတြ႔ရပါတယ္၊ အခ်စ္နဲ႔ေ၀းေ၀းေနရင္ ေသာကလည္း ျဖစ္စရာမရိွပါဘူး၊ ေဘးေတြ႔စရာလည္း မရိွပါဘူး”။
ဤကား အခ်စ္ႏွင့္စပ္၍ ဓမၼပဒ ပိယ၀ဂ္၌ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားျဖစ္သည္။

♦ အခ်စ္မရွာပါႏွင့္၊ အခ်စ္ႏွင့္ မေပါင္းသင္းပါႏွင့္၊ ခ်စ္မိၿပီဆိုလွ်င္ ဒုကၡေရာက္ၿပီ၊ အခ်စ္ကို စြန္႔ျခင္းသည္ အဘိဇၩာကို ပယ္ျခင္းျဖစ္သည္၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ ပူပန္ေသာကမ်ားရသည္၊ ေဘးေတြ႔ရသည္၊ ေၾကာက္ရြံ႕
တုန္လႈပ္ရသည္၊ အခ်စ္ႏွင့္ေ၀းေ၀းေနလွ်င္ ေသာကမီးလည္း ၿငိမ္းသည္၊ ေဘးရန္ေတြလည္း ၿငိမ္းသည္။

♦ ဤေဆာင္းပါး၌ တဏွာရာဂ ကိေလသာအခ်စ္ကို အဓိကထား၍ ေျပာေနပါသည္၊ ဘုရားက “လုေဒၶါ အတၳံ နဇာနာတိ- ေလာဘ တဏွာတပ္မက္မႈအားႀကီး၍ အခ်စ္ႀကီးသူသည္ ေကာင္းက်ိဳးကို
သိႏိုင္စြမ္းမရိွေတာ့” ဟု မိန္႔ပါသည္၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ အ,သြားျခင္း ျဖစ္သည္။

♦ အတၱခ်စ္အားႀကီးသျဖင့္ ကိုယ္က်ဳိးသာသိ၍ သူတပါးအက်ဳိး၊ အမ်ားအက်ိဳးမသိသူသည္ တနည္းအားျဖင့္ အ,ေနသူပင္ျဖစ္ပါသည္၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ အ,ျခင္းျဖစ္သည္၊ ခ်စ္လို႔ အ,ျခင္းျဖစ္သည္။

ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ေဒသနာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အ၀ိဇၨာ- မသိမႈ (အ,မႈ)က စ,သည္၊ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ- မသိလို႔ အ,လို႔ ရေအာင္လုပ္သည္၊ ရေအာင္လုပ္ေတာ့ ရလာသည္၊ ၀ိဉာဏ္္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ၊ ေ၀ဒနာေနာက္မွာ တဏွာျဖစ္ေတာ့ ခ်စ္ေတာ့သည္၊ အ,လို႔ ခ်စ္သည္။

♦ ေမးခြန္းက “အ,လို႔ ခ်စ္တာလား၊ ခ်စ္လို႔ အ,တာလား”တဲ့၊ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာသည္ သံသရာ၏ ေရေသာက္ျမစ္ႏွစ္ပါးျဖစ္သည္၊ ၀ဋ္ျမစ္ႏွစ္ပါး၊ ၀ဋ္ငုတ္ႏွစ္ပါးဟုလည္း ေခၚၾကသည္၊
အ၀ိဇၨာပစၥယာ တဏွာ- မသိမႈေမာဟေၾကာင့္ တဏွာေလာဘျဖစ္ရသည္၊ မသိလို႔ လိုခ်င္သည္၊ အ,လို႔ ခ်စ္သည္။

♦ ေရွးေရွး အကုသိုလ္တရားသည္ ေနာက္ေနာက္ အကုသိုလ္တရားအား အနႏၲရပစၥယသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည္ဟူေသာ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္အရ တဏွာပစၥယာ အ၀ိဇၨာဟုလည္း ရိွႏိုင္သည္၊ ေလာဘေၾကာင့္ ေမာဟ ျဖစ္ရသည္၊ လုေဒၶါ အတၳံ နဇာနာတိဟူေသာပါဠိႏွင့္ အဓိပၸာယ္တူသည္၊
ခ်စ္လို႔ အ,သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ။

♦ အ,လို႔ခ်စ္တာလား၊ မွန္ပါသည္၊ သတၱ၀ါေတြသည္ အ,လို႔ ခ်စ္ေနၾကသည္။ ပါဠိအေထာက္အထားႏွင့္ေျပာေတာ့ (အ၀ိဇၨာပစၥယာ တဏွာ)  ခ်စ္လို႔ အ,တာလား၊ မွန္ပါသည္၊ သတၱ၀ါေတြသည္ ခ်စ္လို႔ အ,ေနၾကသည္။

♦ အခ်စ္ေၾကာင့္ အ,ေနၾကသည္၊ ပါဠိလုိဆုိေတာ့ (တဏွာပစၥယာ အ၀ိဇၨာ)။ အ,ေသာသူသည္ ခ်စ္သည္၊ ခ်စ္ေသာသူသည္ အ,သည္။ ။

အရွင္သံဝရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)
(၄- ၇- ၂၀၁၅)

bwar99.blogspot.com
Top of Form


No comments:

Post a Comment