အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌

ရွိၾကေသာ

နတ္လူသတၱဝါ

အားလံုးတို႕သည္

ေဘးရန္ေရာဂါ

ကင္းစင္ကြာ၍

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Photobucket

Friday, April 28, 2017

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအ႐ွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ

     ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ရာ
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

   ေလာကလူေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တန္ဖိုးကို သိပ္မထားၾကဘူး။ ႏွိမ့္ခ်ၿပီးေတာ့ ေတြးၾကတယ္ေနာ္။ ယံုၿပီဆိုရင္ အကုန္လံုး ပံုအပ္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အသိဉာဏ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို တန္ဖိုးမထားေတာ့ဘူး၊ ဒါမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေဟာထားတာေလ။ " အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ ” တဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္တယ္၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အားကိုးရမယ္၊ " အတၱနာဟိ သုဒေႏၲန နာထံ လဗ႓တိ ဒုလႅဘံ ” ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စိတ္ယဥ္ေက်းေအာင္လုပ္မွ အားကိုရာတရားဆိုတာ အစစ္အမွန္ကို ရႏိုင္တယ္၊ ေတြ႕ႏိုင္တယ္လို႔ ဒီလို ေျပာတာ။

   ဒါေၾကာင့္မို႔ ေလာကလူေတြရဲ႕ ဒီဘဝခရီးကို ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ႀကီးပြားတိုးတက္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းဟာ အတြင္းမွာပဲ႐ွိတယ္၊ အျပင္မွာ မ႐ွိဘူး။ အျပင္က အကူအညီေလးပဲ ႐ွိတယ္ေနာ္။ ဒါ ဘယ္လို စဥ္းစားရမတုန္းဆို စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ စာတတ္ေအာင္၊ ေတာ္ေအာင္လို႔ ေက်ာင္းထားတယ္၊ ဆရာေကာင္းနဲ႔၊ ပိုက္ဆံလည္း အင္မတန္ အကုန္အက်ႀကီးတဲ့ေက်ာင္းမွာ သြားထားတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သူ မႀကိဳးစားဘူးဆိုရင္ မရဘူး၊ အျပင္ဘက္က ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း သူကိုယ္တိုင္က မႀကိဳးစားဘူး၊ သူ႕ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို မျပင္ဘူး၊ သူကိုယ္တိုင္ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ ဘာမွမရဘူး။ ဒါက အင္မတန္မွ ထင္႐ွားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးရမယ္။

   ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုဆိုတဲ့ေနရာမွာ အျပင္ဘက္က အေၾကာင္းတရားကိုလည္း ကိုယ္ရေအာင္ ယူရမယ္။ ဆရာဆိုတာ နည္းလမ္းျပတယ္၊ သင္ၾကားေပးတယ္၊ မွတ္ယူၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားဖို႔က ကိုယ့္တာဝန္၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ကိုယ္ကိုယ္ကို အေလးထားၿပီးေတာ့၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိပ္တန္းထားၿပီးေတာ့ ျပင္ရမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထိပ္တန္းထားၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ေကာင္းေအာင္ျပင္ရမယ္။

   ေနာက္တစ္ခု ႐ွိေသးတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္လိုျပင္မလဲ?- " ငါဟာ အခု ဒီဘဝမွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္ခြင့္ရတယ္၊ ဒီဘဝမွာ ငါ ကုသိုလ္မလုပ္လိုက္ဘူးဆိုလို႔႐ွိရင္ ငါေသသြားလို႔႐ွိရင္ ငရဲက်သြားႏိုင္တယ္၊ တိရစၧာန္ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ၿပိတၱာျဖစ္ႏိုင္တယ္ ”။ ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာဘံု ေရာက္သြားလို႔႐ွိရင္ - ကိုယ့္မ်က္စိေအာက္မွာ ၾကည့္ - ၾကက္ကေလးေတြ၊ ဝက္ကေလးေတြ ဘယ္လိုလုပ္ တရားနာႏိုင္မတုန္း၊ ဘယ္လိုလုပ္  တရားႏွလံုးသြင္းႏိုင္မတုန္း။ " ဒီဘဝမ်ိဳးဆိုရင္ ငါ တရားနာခ်င္လို႔လည္း မရဘူး၊ တရားက်င့္ခ်င္လို႔လည္း မရဘူး။ အခု တရားက်င့္ႏိုင္တဲ့ဘဝမွာ ငါက်င့္မွပဲ ” ဒါ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စဥ္းစားတာ။ " ဒီဘဝမွာ မလုပ္ဘူးဆိုလို႔႐ွိရင္ သံသရာမွာ ငါလုပ္ဖို႔ အေျခအေနေတြ ရခ်င္မွ ရမွာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီဘဝပဲ ငါလုပ္မွာပဲ ” လို႔ စိတ္ထဲက ဒီလို ႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားရမယ္။

   ေနာက္တစ္ခုက " ကာမဂုဏ္အာ႐ုံဆိုတာ ဘယ္ဘဝမဆို ခံစားၾကရတာ၊ တိရစၧာန္ေတြလည္း တိရစၧာန္အတိုင္းအတာအလိုက္ ခံစားတာပဲ၊ လူေတြလည္း လူေတြရဲ႕ အတိုင္းအတာအလိုက္ ခံစားတာပဲ။ အဲဒီ ခံစားမႈႀကီးကိုပဲ အဟုတ္ႀကီးထင္ၿပီးေတာ့ ဒါေတြနဲ႔ နစ္ျမဳပ္ၿပီးေတာ့ေနမယ္ဆိုရင္ ငါ့မွာ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အသိပညာေတြက လက္လြတ္ဆံုး႐ႈံးလိမ့္မယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဒါေတြကို လက္လြတ္ဆံုး႐ႈံးခံလို႔ မျဖစ္ဘူး ” ေဟာ စဥ္းစားပံုေလးေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးေနာ္။

   ဘုရားေလာင္း သုေမဓာ ဆင္ျခင္စဥ္းစားတာၾကည့္၊ သုေမဓာဆိုတာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ဘူး။ ခုေခတ္ ဆင္းရဲတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက ကိုယ့္ဘဝကိုစြန္႔တာ မဆန္းဘူး၊ ဘဝမွာ အဆင္ေျပၿပီးေတာ့ တကယ္ ထိပ္တန္းက်တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ဒါေတြကိုစြန္႔ဖို႔ဆိုတာ လြယ္တာမွ မဟုတ္တာ၊ ဘုရားေလာင္း သုေမဓာသူေဌးသားေလးဟာ ဘိုးဘြားမိဘေတြ လက္ထက္ကတည္းက စုေဆာင္းလာတဲ့ ရတနာသိုက္ေတြဟာ နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ မိဘေတြ မ႐ွိေတာ့တဲ့ေနာက္ ဒီရတနာေတြ သူ႕လက္ထဲေရာက္ေတာ့ သူစဥ္းစားပံုေလးၾကည့္ - ဒီရတနာေတြ ႐ွာေဖြစုေဆာင္းတာ စာရင္းနဲ႔ဘာနဲ႔ မွတ္ထားတယ္။ " ဒါက ဘယ္အဘိုး လက္ထက္က၊ ဒါက ဘယ္အဘြား လက္ထက္က၊ ဒါက အဘိုးပစၥည္း၊ ဒါက အဘြားပစၥည္းဆိုၿပီး စာရင္းဇယားေတြနဲ႔ ေဆြ ၇-ဆက္ မ်ိဳး ၇-ဆက္က ပစၥည္းေတြ ” ဆိုၿပီး ျပတယ္။ ဒီေတာ့ သူက ဆက္ၿပီး စဥ္းစားတယ္။ " ပစၥည္း႐ွာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက အခု မ႐ွိၾကေတာ့ဘူး၊ သူတို႔႐ွာသြားတဲ့ ပစၥည္းေတြပဲ က်န္ရစ္တယ္၊ ဒီပစၥည္းေတြကို ငါ သံုးမသြားႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ငါလည္းဒီလိုပဲ ထားခဲ့ရမွာပဲ၊ ပစၥည္း႐ွာသြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ မ႐ွိေတာ့ဘဲနဲ႔ ပစၥည္းေတြသာ က်န္ရစ္တယ္။ သူတို႔႐ွာသြားတဲ့ပစၥည္း သူတို႔ သံုးမသြားရဘူး၊ ငါကေတာ့ ငါပိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြ အားလံုးသံုးမယ္ ” လို႔ - ဘယ္နည္းနဲ႔ ယူသြားလို႔႐ွိရင္ ရႏိုင္မလဲလို႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၾကည့္တာ။

   ဒီေလာက္ကေတာ့ တရားနာ ပရိသတ္ေတြ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ကိုယ့္မွာ စိန္ေတြ ေရႊေတြ ပိုင္တယ္ ဆိုလို႔႐ွိရင္ ေနာက္ဘဝကို ဒါေတြယူသြားလို႔ ရမလား၊ မရဘူးလား။ အားလံုးထားပစ္ခဲ့ရတာေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ထားပစ္ခဲ့ရတာ ေသခ်ာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒါေတြကို ယူသြားခ်င္ရင္ ဘာလုပ္ရမတုန္းဆို " ဒီကေန ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို ယူသြားလို႔ရတယ္၊ ဒီေတာ့ ပစၥည္းကို စြန္႔လွဴၿပီးေတာ့ ရတဲ့ ဒါနေကာင္းမႈပဲ ယူသြားမယ္၊ ေဆာက္တည္လို႔ရတဲ့ သီလေကာင္းမႈပဲ ယူသြားမယ္၊ တရားဓမၼ ႏွလံုးသြင္းလို႔ရတဲ့ ဘာဝနာေကာင္းမႈပဲ ယူသြားမယ္ ” တဲ့။ " ဒီပစၥည္းေတြက ယူလို႔ရတာေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ယူလို႔မရတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေစာေစာကတည္းက စြန္႔ၿပီးေတာ့ ကိုယ္စြန္႔ျခင္းျဖင့္ ရလာတဲ့ ဒါနေကာင္းမႈကိုပဲ ငါ ယူမယ္ ” လို႔ အဲဒီလို စဥ္းစားၿပီးေတာ့ သူပိုင္တဲ့ပစၥည္းေတြအားလံုး စြန္႔ပစ္လိုက္တယ္၊ စြန္႔ၿပီးေတာ့ ေတာႀကီးထဲ ထြက္ၿပီးေတာ့ သူ တရားက်င့္တယ္ေပါ့။ အဲဒီက်မွ ဒီပကၤရာဘုရားနဲ႔ ေတြတယ္။

   စဥ္းစားပံုခ်င္း မတူဘူး၊ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုစဥ္းစားမတုန္း၊ " ငါ့ဒီပစၥည္းေတြ တစ္သက္လံုး မကုန္ဘူး၊ ေပ်ာ္ခ်င္ ပါးခ်င္တိုင္း ေပ်ာ္ပါးမယ္ ” " ဒီပစၥည္းေတြ သံုးျဖဳန္းၿပီး ဒီဘဝမွာ ဒီလိုေနသြားမယ္ ” လို႔ ဒီလိုပဲ စဥ္းစားမွာေပါ့။ သံုးျဖဳန္းေပ်ာ္ပါးသြားလို႔႐ွိရင္ ကုသိုလ္က မရလိုက္ဘဲနဲ႔ ပစၥည္းေတြသံုးတာေတာ့ ဒီဘဝမွာ သံုးလို႔လည္းရမယ္၊ ျဖဳန္းလို႔လည္းရမယ္၊ သို႔ေသာ္ သံုးတယ္ ျဖဳန္းတယ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေတြက တက္လာတုန္းဆို ေလာဘေတြ တက္လာတယ္၊ ေဒါသေတြ တက္လာတယ္၊ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံစိတ္ေတြပဲ တိုးတက္လာတယ္။ အဲဒါေတြက လူကို ဆြဲခ်သြားတာ။ ပစၥည္းေပၚမွာ တြယ္တာမႈေတြက လူကို ဆြဲခ်သြားလိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ နိမ့္က်တဲ့ဘဝတစ္ခု ေရာက္သြားမယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔. " အတၱာနံ ေယဝ အဓိပတႎ ကတြာ ” ကိုယ့္ကိုယ္ကို အေလးထားဆင္ျခင္ စဥ္းစားၿပီးတဲ့အခါမွာ အကုသိုလ္ေတြဖယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမယ္တဲ့။ ကုသိုလ္တရားေတြ ပြားမ်ားအားထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမယ္တဲ့။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအ႐ွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ

(အေလးထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္
တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္)

စာ႐ုိက္ပူေဇာ္သူ Admin Team of နိဗၺာန္ေဆာ္

bwar99.blogspot.com

No comments:

Post a Comment