အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌

ရွိၾကေသာ

နတ္လူသတၱဝါ

အားလံုးတို႕သည္

ေဘးရန္ေရာဂါ

ကင္းစင္ကြာ၍

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Photobucket

Wednesday, May 10, 2017

ကဆုန္လျပည့္ ျမတ္ဗုဒၶအခါေတာ္ေန႔


ကဆုန္လျပည့္ ျမတ္ဗုဒၶအခါေတာ္ေန႔


♣ ကဆုန္လသည္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ ပဌမအစဦး ထူးျခားေသာလျဖစ္သည္။
တန္ခူးလသည္ မည္သည့္ႏွစ္တြင္မွ် တစ္လလံုးလံုး ႏွစ္ဦးအစ
ပဌမလမျဖစ္ခဲ့၊ ေ႐ွ႕ပိုင္းက ႏွစ္ေဟာင္းထဲ ဝင္သြားတတ္သည္။
ကဆုန္လကား တစ္ခါတစ္ရံသာ ေလးငါးရက္ခန္႔
ႏွစ္ေဟာင္းထဲ ပါဝင္တတ္သည္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္
ကဆုန္လတစ္လလံုးလံုး ႏွစ္သစ္သို႔ ပါဝင္သည္ကမ်ား၍
ႏွစ္၏အစဦး ထူးေသာလျဖစ္သည္။

♣ ကဆုန္လသည္ ေႏြရာသီ၏ ဗဟိုခ်က္မ အလယ္တြင္က်သျဖင့္
အလြန္ပူျပင္း၏၊ “ကဆုန္ နယုန္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္” ဆိုသည့္အတိုင္း
ပံုမွန္ၿငိမ္သက္၍ မေနႏိုင္၊ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ေနရလုမတတ္
အပူ႐ုိန္က လြန္ကဲေလသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မဟာအတုလမင္းႀကီးက
“ေနဝင္းငယ္ စက္႐ုိန္၊ ေတာက္ေလာင္ငယ္ ထိန္သည္၊
ဖလ္သူရိန္ ေတဇာေၾကာင့္၊ ပူဗ်ာပါကဲတဲ့ လကိုေလး.....” ဟု
စာဖြဲ႔ခဲ့သည္၊ စာဆိုေတာ္ ဦးျပံဳးခ်ိဳကေတာ့
“ ေနနန္းရယ္တဲ့ ဖလ္သူရိန္၊ တန္ခိုး ဥဏွဂူနဲ႔၊
ကဆုန္ဟူ သည္မာသမွာ ျပင္းျပပူ႐ွိန္၊ ဝိသာခါ ယွဥ္ၿပိဳင္ဝန္းပါလို႔၊
ထြန္းလွတဲ့ ေငြတာရီငယ္ ဒြတၱႎသာေန႔စြဲ၊ ပန္းစကားဝါ နန္းဘမရာ
ေကသီဆင္လို႔၊ ေရႊျပည္ခြင္ ဗိုလ္ပါေပါင္းရယ္တို႔၊
ညိမ့္ေညာင္းေအာင္ ထာဝစဥ္ျဖင့္ ခါသဘင္
ေညာင္ေရသြန္းၾကတယ္ကြယ္......
လြမ္းစရာသည့္ပြဲ......” ဟု ကဆုန္လဘြဲ႔ကို ဖြဲ႔ဆိုခဲ့သည္။

♣ ကဆုန္ကို ပုဂံေခတ္က ကဆုန္၊ ကုဆုန္၊ ကူဆုန္၊ ခုဆုန္၊ ခူဆုန္ဟု
အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရးသားေခၚေဝၚခဲ့ၾကသည္ကို ထိုေခတ္က
ေက်ာက္စာတို႔၌ ေတြ႕ရသည္။
ထိုတြင္ ကူဆုန္၊ ကုဆုန္၊ ခူဆုန္ဟူေသာ ေဝါဟာရတို႔သည္
ကုဆုန္မွ ေရြ႕ေလ်ာေျပာင္းလဲလာျခင္း ျဖစ္သည္၊
ထိုမွ ကဆုန္ဟု ျဖစ္လာသည္၊ ကဆုန္မွ က အကၡရာက
“ ေရ ”ဟူေသာအနက္ထြက္သည္၊
ဆုန္ က သြန္းျခင္း၊ ေလာင္းျခင္း၊ ဖ်န္းျခင္း အဓိပၸါယ္ထြက္သည္။
ပညာ႐ွိတို႔က “ကံ ဥဒကံ ဆိႏၵတီတိ ကဆိနံ” ဟု ဝစနတၳျပဳၾကသည္၊
ေယာမာေသာ- အၾကင္လသည္၊
ဥဒကံ - ေရကို၊ ဆိႏၵတိ - ျဖတ္တတ္၏၊
ဣတိတသၼာ- ထို႔ေၾကာင့္၊
ေသာမာေသာ - ထိုလသည္၊
ကဆိနံ - ကဆုန္မည္၏၊ အဓိပၸါယ္က
“ေရျပတ္ေသာလ”ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
ေ႐ွးလူႀကီးတို႔ကလည္း “တန္ခူး ေရကုန္၊
ကဆုန္ ေရခန္း” ဟု ဆိုခဲ့ၾကသည္။

♣ ဗုဒၶဘာသာဓေလ့ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္
က်င္းပၾကသည္၊ ႏွစ္ဦးအစ ကဆုန္လတြင္ လာလတံ့ေသာ
တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေဘးရန္ကင္း႐ွင္း ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ
က်က္သေရမဂၤလာ အေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မမူမီ
ေ႐ွးေ႐ွးအခါကပင္ ေညာင္ပင္မွာ ေရသြန္းေလာင္းလ်က္
ဆုေတာင္းဆုယူ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေလသည္။

♣ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ အိမ္ဦးမွာ တတ္ႏိုင္သည့္အေလ်ာက္
စင္ေဆာက္ၿပီး ထိုစင္ေပၚ၌ အိုးသံုးလံုးကို ေရထည့္၍
သင့္ေလ်ာ္သည့္ပန္းမ်ား ထိုးစိုက္ထားတတ္ၾကသည္။
ထိုစင္ကို ေညာင္ေရအိုးစင္၊ အိုးမ်ားကို ေညာင္ေရအိုး၊
ပန္းမ်ားကို ေညာင္ေရအိုးပန္း၊ အိုးထဲကေရကို “ေညာင္ေရ”ဟု
အားလံုးက ေခၚေဝၚၾကသည္။ေစ်းထဲက ပန္းသည္ကပင္
“ ေညာင္ေရအိုးပန္း” ဟူ၍ ေျပာဆိုေရာင္းခ်သည္။
ဤေညာင္ေရကား အဓိက ဘုရားကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္သည္။

♣ ေညာင္ပင္သည္ လူတို႔စိတ္မွာ အျခားအပင္တို႔ထက္
ပို၍ ထူးကဲ ေသာသေဘာ႐ွိေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားမပြင့္မီ ေ႐ွးပေဝသဏီကပင္
ကဆုန္လျပည့္ေန႔၌ ေညာင္ပင္မွာ ေရသြန္းေလာင္းၿပီး ၊
ပူေဇာ္ပသပြဲက်င္းပကာ လိုရာဆုကိုေတာင္းေသာ
အစဥ္အလာ႐ွိခဲ့သည္။

♣ သေဘာကေတာ့ ေညာင္ပင္ေစာင့္ ႐ုကၡဇိုဝ္းနတ္ထံ
ဆုေတာင္းၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူလာမွ
နတ္တို႔ပူေဇာ္ျခင္းမွ ဘုရားကိုပူေဇာ္ျခင္းသို႔ ေျပာင္းလဲ၍
ေဗာဓိေညာင္ဗုဒၶေဟပင္ကို ေရစင္ေရသန္႔တို႔ျဖင့္
သြန္းေလာင္းကာ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ က်င္းပၾကေလသည္။

♣ “ဖြားျမင္၊ ပြင့္၊ စံ၊ ဗ်ာဒိတ္ခံ၊ နိဗၺာန္ႂကြေတာ္မူ၊
ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶေန႔၊ မေမ့မွတ္ခါယူ” ဟူသည့္အတိုင္း
ေဂါတမဘုရားအေလာင္း သဒၶိတၱမင္းသားသည္
ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္၊
ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာပင္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္၊
ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာပဲ ပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူသည္၊
နိယတ ဗ်ာဒိတ္ခံယူစဥ္ကလည္း ကဆုန္လျပည့္ေနမွာပဲ
ခံယူခဲ့သည္။
ဗ်ာဒိတ္ခံယူတာကေတာ့ ေဂါတမအေလာင္းေတာ္သာ မဟုတ္၊
အေလာင္းေတာ္ဟူသမွ် ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာပဲ
ဗ်ာဒိတ္ခံယူသည္ဟုဆိုသည္။

♣ အေၾကာင္းက ကဆုန္လသည္ ႏွစ္ဦးအစ လထူးလျမတ္
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။လြန္ခဲ့ေသာ ေလးအေသေခ်ၤႏွင့္
ကမၻာတစ္သိန္း ဟိုဘက္မွာ ေဂါတမဗုဒၶအေလာင္းေတာ္
သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့သည္ ဒီပကၤရာ ဘုရား႐ွင္ထံေတာ္ေမွာက္၌
နိယတ ဗ်ာဒိတ္ပန္း ဆင္ျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္။
ထိုေန႔သည္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ျဖစ္သည္။

♣ ရမၼာဝတီျပည္သူျပည္သားတို႔သည္ အသဒိသမဟာဒါနႀကီး
စီရင္ၾကၿပီး ဒီပကၤရာ ဘုရား႐ွင္အား ေနာက္ပါရဟႏၲာေလးသိန္း
ႏွင့္အတူ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးႂကြဖို႔ ပင့္ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
အေလာင္းေတာ္ သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့ ေကာင္းကင္မွ စ်ာန္ခရီးႂကြခိုက္
ေျမျပင္မွာ လမ္းျပင္ေနတာေတြ႕လို႔ ဆင္းေမးေသာအခါ
အေၾကာင္းစံုကို ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။

♣ သုေမဓာရေသ့က သူလည္း ကုသိုလ္ရယူလိုပါသျဖင့္
တစ္ေနရာရာေပးရန္ ေတာင္းဆိုေသာအခါ ရႊံ ့ဗြက္ထူထဲ
ခက္ခဲေသာ ေနရာကို ေပးၾကသည္။

♣ သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့ လမ္းျပင္လို႔မၿပီးေသးမီ
“ဒီပကၤရာ ဘုရား႐ွင္”ႂကြလာေတာ္မူသည္။
ထိုအခါ သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့က “ယေန႔ ငါသည္ ဘုရားထံေတာ္၌
အသက္ကို စြန္႔လွဴသင့္၏၊ ဘုရား႐ွင္သည္ ၫြန္ေျပာင္း၌
ဆင္းရဲစြာ နင္းႂကြေတာ္မမူပါေစလင့္၊ ပတၱျမားပ်ဥ္တံတားကို
နင္းႂကြေတာ္မူသကဲ့သို႔ ရဟႏၱာ ေလးသိန္းႏွင့္အတူ
♣ ငါ၏ေက်ာျပင္ကိုနင္း၍ ႂကြေတာ္မႈပါေစသတည္း၊
ထိုသို႔နင္းႂကြေတာ္မူျခင္းသည္ ငါ့အတြက္ ႐ွည္စြာေသာ
ကာလပတ္လံုး စီးပြားခ်မ္းသာရဖို႔ရန္ ဧကန္ျဖစ္လိမ့္မည္” ဟု
စိတ္ဆံုးျဖတ္ကာ ခႏၶာကိုယ္ကို တံတားခင္းလွဴေတာ္မူသည္။
ဘုရား႐ွင္ကို ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳၿပီး မိမိလည္း ဘုရားျဖစ္ေအာင္
အားထုတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေတာ္မူသည္။

♣ ထိုအခိုက္ သုမိတၱာ လံုေမပ်ိဳေလးသည္ ဘုရားဖူးဖို႔
ေရာက္အလာ သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့ကို ေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္
ၾကည္ညိဳခ်စ္ခင္ေမတၱာသက္ဝင္ၿပီး ပါလာေသာ
ၾကာ႐ွစ္ခိုင္တြင္ အ႐ွင္ရေသ့အား ငါးခိုင္လွဴကာ
“အ႐ွင္ရေသ့.... အ႐ွင့္အား ၾကာငါးခိုင္လွဴပါ၏၊
ဘုရား႐ွင္အား အ႐ွင္အလို႐ွိသလို လွဴဒါန္းပါ၊
က်န္သံုးခိုင္က တပည့္ေတာ္မ လွဴဒါန္းပါမည္၊
အ႐ွင္သည္ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ပါရမီေတာ္ေတြ ျဖည့္က်င့္ေနသမွ်
ကာလအတြင္း တပည့္ေတာ္မသည္ အ႐ွင္ႏွင့္အတူတကြ
ေအးအတူပူမွ် ပါရမီျဖည့္ဖက္ ျဖစ္ရပါေစသတည္း”
ဟု ဆုပန္ေလသည္။

♣ သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့လည္း ၾကာပန္းငါးခိုင္ ဘုရားလွဴကာ
သမၼာသေမၺာဓိဉာဏ္ ဆုပန္ၾကည္ျဖဴ ပူေဇာ္ေလသည္၊
ထိုအခါ ဒီပကၤရာ ဘုရား႐ွင္က
“ ရဟန္းတို႔.. .... ထက္ျမက္ေသာအက်င့္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ
ဤရေသ့ကို ၾကည့္႐ႈၾကကုန္ေလာ့၊ ဤသုေမဓာ႐ွင္ရေသ့သည္
ဤကမၻာမွေနာက္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္၌
လူသံုးပါးဝယ္ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ရစ္လိမ့္မည္။
သုမိတၱာ လံုေမပ်ိဳေလးသည္ ရေသ့၏ ဘုရားျဖစ္ရန္
အက်ိဳးငွါ စိတ္တူကံတူ အညီအမွ်ျပဳလုပ္သူ၊
ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသံုးပါးေသာအမႈျဖင့္ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
အလြန္႐ႈခ်င္စဖြယ္ တင့္တယ္လွပသူ၊ ခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုဖြယ္႐ွိသူ၊
စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစသူ၊ ခ်စ္ဖြယ္စကား ေျပာၾကားတတ္သူ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။”
ဟု ဗ်ာဒိတ္စကား ႁမြက္ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္၊
ထိုေန႔သည္ ကဆုန္လျပည့္ျဖစ္သည္။

(သေႏၶယူခါ ဆယ္လၾကာေသာ္၊
မဟာသကၠရာဇ္ ေျခာက္ဆယ့္႐ွစ္ၾကံဳ၊
ကဆုန္လျပည့္ ေသာၾကာေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ႕စံုညီ လုမၺိနီ၌၊
မဟီလိႈက္ဆူ ဖြားေတာ္မူသည္၊ နတ္လူေအာင္ၿမိဳ႕ ကိန္းပါကိုး ....။)

♣ မယ္ေတာ္ မဟာမာယာေဒဝီသည္ မယ္ေတာ္ခမည္းေတာ္မ်ားႏွင့္
ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္မ်ား႐ွိရာ ေဒဝဒဟျပည္သို႔ အလည္အပတ္သြားလိုသျဖင့္
သုေဒၶါဒနမင္းႀကီးထံ ခြင့္ပန္ရာ ခြင့္ျပဳသျဖင့္ ဇာတိခ်က္ေႂကြ ေမြးရပ္ေျမသို႔
အလည္အပတ္သြားေလသည္၊ ထိုအခါသည္ အေလာင္းေတာ္
ကိုယ္ဝန္ကို လြယ္ထားရာ ဆယ္လျပည့္ေျမာက္ေသာအခါ ျဖစ္သည္။
ႏွစ္ျပည္ေထာင္ၾကား လမ္းခရီးတြင္ လုမၺိနီဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔
ေခတၱဝင္ေရာက္နားေနခိုက္ အေလာင္းေတာ္ကို မီး႐ႈးသန္႔စင္
ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္၊ ထိုေန႔ကား မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခု၊
ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔ ျဖစ္သည္။

(ေတာရပ္ၿမိဳင္ေပၚ ေျခာက္ႏွစ္ေပ်ာ္၍၊
ခါေတာ္တစ္ဖံု ပြင့္ခ်ိန္ၾကံဳက၊ ကဆုန္လျပည့္ ဆင္မင္းေန႔ဝယ္၊
ေျမ့ပရေမ ပလႅင္ေဗြထက္၊ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး ဗိတာန္ထီးႏွင့္၊ မညည္းၾကည္ျဖဴ ေနေတာ္မူလွ်က္၊ရန္သူခပင္း အမိုက္သင္းကို၊ အလွ်င္းပယ္ေဖ်ာက္ အလင္းေပါက္က၊
ထြန္းေတာက္ဘုန္းေတာ္ ေသာင္းလံုးေက်ာ္သည္၊
သံုးေဖာ္လူတို႔ ၿငိမ္းေစကိုး။)

♣ အေလာင္းေတာ္သည္ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကို ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ
ေျခာက္ႏွစ္က်င့္ေသာ္လည္း ဘာတရားထူးမွမရသျဖင့္ အစြန္းေရာက္
အက်င့္ဟု နားလည္ၿပီး မဇၥ်ိမပဋိပဒါအက်င့္ကို က်င့္ေတာ္မူသည္၊
ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ မဟာေဗာဓိပင္ေျခရင္း ေသာတၱိယျမက္ထမ္းပုဏၰား
လွဴဒါန္းေသာ ျမက္႐ွစ္ဆုပ္ကို ျဖန္႔ခင္း၍ ေပၚေပါက္လာေသာ
တစ္ဆယ့္ေလးေတာင္မွ်႐ွိေသာ ရတနာပလႅင္ထက္၌
“အေရမွ် ကုန္လိုက က်န္ေစ၊ အေၾကာမွ် က်န္လိုက က်န္ေစ၊
ငါ့တစ္ကိုယ္လံုး အသားအေသြးဟူသမွ် ခန္းေျခာက္၍
သြားလွ်င္လည္း သြားပါေစ၊ ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္သမွ်
ယခု ဖြဲ႕ေခြထားေသာ တင္ပလႅင္ကို အဘယ္နည္းႏွင့္မွ်
ဖ်က္လိမ့္မည္ မဟုတ္” ဤသို႔ အဂၤါေလးပါး႐ွိေသာ
ဝီရိယျဖင့္ ေဆာက္တည္ထိုင္ေနေတာ္ မူသည္။

♣ ညေနခ်မ္း ေနမဝင္မီ မာရ္နတ္ရန္ကို ေအာင္ေတာ္မူသည္။
“ညဥ့္ဦးယံ”တြင္ ေ႐ွးခႏၶာအစဥ္ကို ေအာက္ေမ့ႏိုင္ေသာ
“ပုေဗၺနိဝါသဉာဏ္ေတာ္”ကို ရ႐ွိေတာ္မူသည္။
“မဇၥ်ိမယံ” တြင္ နတ္မ်က္စိကဲ့သို႔ အျမင္အားေကာင္းေသာ
“ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္”ကို ရ႐ွိေတာ္မူသည္။
♣ “ပစၧိမယံ”တြင္ အာသေဝါတရားေတြ ကုန္ခမ္းေသာ
“အာသဝကၡယဉာဏ္”ကို ရ႐ွိေတာ္မူသည္။
ဤဉာဏ္ေတာ္သံုးပါးကို “ပု ဒိ အာ” ဟုေခၚသည္။

♣ အာသဝကၡယဉာဏ္ဟူသည္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ပင္ျဖစ္သည္၊
အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္၏ အျခားမဲ့ အရဟတၱဖိုလ္သို႔
ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ပင္ အလြန္စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္အစဥ္
႐ွိေတာ္မူလွ်က္
ပဋိသမၻဒါဉာဏ္ေတာ္ ေလးပါး၊
အသာဓာရဏဉာဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊
ဗုဒၶဉာဏ္ေတာ္ တစ္ဆယ့္ေလးပါး၊
အာေဝဏိကဂုဏ္ေတာ္ တစ္ဆယ့္႐ွစ္ပါး၊
ေဝသာရဇၨဉာဏ္ေတာ္ ေလးပါးစေသာ
ဘုရား႐ွင္တို႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားႏွင့္ တကြ
သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကိုပါ ရေတာ္မူၿပီးသည္ႏွင့္
တစ္ၿပိဳက္နက္ ေနအာ႐ုံတက္ကာ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္
တစ္ရက္ေန႔သို႔ ေရာက္ေတာ့သည္။

(တရားနတ္စည္ ေဆာင္ရြမ္းလည္က၊ သံုးမည္ဘံုသိုက္
တစ္ေသာင္းတိုက္ဝယ္၊ ကြၽတ္ထိုက္သသူ နတ္လူျဗဟၼာ
သတၱ၀ါတို႔၊ ေခမာေသာင္သို႔ ေဖာင္ကူးတို႔ျဖင့္
ေဆာင္ပို႔ၿပီးခါ၊ ဝါေလးဆယ့္ငါး သက္ကား႐ွစ္ဆယ္
စံုျပည့္ႂကြယ္က၊ ရာေလးဆယ့္႐ွစ္ သကၠရာဇ္ဝယ္၊
နယ္မလႅာတိုင္း စံႏႈိင္းမယုတ္၊ ကုသိနာ႐ုံ အင္ၾကင္းစံု၌၊
ကဆုန္လျပည့္ အဂၤါေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ႕နိဗၺဴ စံေတာ္မူသည္.....
ဝွမ္းဆူ ေသာင္းလံုးေက်ာ္တယ္ကိုး။)

ဘုရား႐ွင္သည္ ကာမ ႐ူပ အ႐ူပဟု ဘံုအားျဖင့္
သံုးဘံု၊ စၾက၀ဠာ တိုက္တစ္ေသာင္း႐ွိ ကြၽတ္တမ္းဝင္ႏိုင္ေသာ
လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႔ကို ေခမာေသာင္ကမ္း
နိဗၺာန္နန္းသို႔ မဂၢင္ေဖာင္ကူးတို႔ျဖင့္ ေဆာင္ပို႔ၿပီးေသာအခါ
သက္ေတာ္က ႐ွစ္ဆယ္႐ွိသြားၿပီ၊
ဝါေတာ္က ေလးဆယ့္ငါးဝါရသြားၿပီ၊ ထိုအခ်ိန္ဝယ္ ကုသိနာ႐ုံျပည္၊
မလႅမင္းတို႔၏ အင္းၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခု၊
ကဆုန္လျပည့္ အဂၤါေန႔တြင္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူသည္၊

ရင္းႏွီးခဲ့သည္က ကမၻာေပါင္း ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ တစ္သိန္း၊
ရပိုင္ခြင့္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္က ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္သာ႐ွိသည္။

♣ ဘုရား႐ွင္သည္ ေနာက္ဆံုး ၾသဝါဒ ေပးေတာ္မူခဲ့ေသးသည္
“ဟႏၵဒါနိ ဘိကၡေဝ အာမႏၲယာမိ ေဝါ၊
ဝယဓမၼာ သခၤါရာ၊ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ”
“ရဟန္းတို႔.. ... သင္တို႔အား ေနာက္ဆံုးမွာၾကားခဲ့မည္၊
သက္႐ွိသက္မဲ့ ျမင္ျမင္သမွ် သခၤါရတရားအားလံုးသည္
တစ္ေန႔ေန႔မွာ ပ်က္ၾကရ၊ ေပ်ာက္ၾကရမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မေမ့ေသာသတိတရားျဖင့္ ဆိုင္ရာတရားဓမၼ
ကိစၥကို ၿပီးစီးျပည့္စံုေအာင္ အားထုတ္ရစ္ၾကပါေလ။ ။”

- [အ႐ွင္သံဝရာလကၤာရ - ဓမၼပိယဆရာေတာ္]

Dhamma Dãna Source ကိုလွိဳင္တိုး &
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

phoyo- sa ya lay

bwar99.blogspot.com


 

No comments:

Post a Comment