အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌

ရွိၾကေသာ

နတ္လူသတၱဝါ

အားလံုးတို႕သည္

ေဘးရန္ေရာဂါ

ကင္းစင္ကြာ၍

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Photobucket

Friday, September 2, 2016

သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး



ခႏၲီ
*****

ေမတၱာရဲ႕ အေၾကာင္းပြားမ်ားပံု နည္းစနစ္ႏွင့္တကြ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ပံု ျပည့္ျပည့္စံုစံုေတြကို ဘုန္းၾကီးတို႔ ယခင္ပြဲေတြမွာ ေဟာထားၿပီးၿပီ။ အဲဒါ ဒီကေန႔ေတာ့ ေမတၱာကို အနည္းငယ္မွ် ေျပာၿပီးေတာ့၊ ဘုန္းၾကီးတို႔ `ခႏၲီ´ အေၾကာင္းကို ဆက္လက္၍ ေျပာသြားမွာ။ အားလံုး နားလည္ထားလိုက္ၾကၿပီ.... ေမတၱာတရားသည္ ေဒါသကို ပယ္ႏႈတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဒါသကို မပယ္ႏိုင္ မႏႈတ္ႏိုင္ မထိန္းႏိုင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကလည္း ဘာျဖစ္လဲ.... `ခႏၲီ´ ကို က်င့္လို႔မရဘူး၊ သည္းခံျခင္းဆိုတာဟာ ေဒါသကို ဖယ္မွ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီက်င့္စဥ္ႏွစ္ခု ပါရမီနဲ႔ ေျပာရင္ `ခႏၲီပါရမီနဲ႔ ေမတၱာပါရမီ´၊ ဒီႏွစ္ခုဟာ အျမႇီးနဲ႔ ေခါင္းပဲ ခြဲလို႔မရဘူး၊ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ Interrelated ျဖစ္ေနတယ္။

`ခႏၲီ´ အားေကာင္းရင္ ေမတၱာလည္းပဲ ေကာင္းလာတယ္၊ ေမတၱာအားေကာင္းလို႔႐ွိရင္ `ခႏၲီ´တရားလည္း အားေကာင္းလာတယ္။ ျဗဟၼစရိယ တရားေလးပါးမွာ တိုက္႐ုိက္ ေဟာေတာ္မႈထားတာက ေမတၱာ, က႐ုဏာ, မုဒိတာ, ဥေပကၡာ ေလးပါးပဲ။ သို႔ေသာ္ `ခႏၲီ´က ေမတၱာနဲ႔ ခြဲမရ အျမဲတမ္း တြဲေနတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဒါ ထည့္ၿပီးေတာ့ တြဲေဟာတာ။ ဒီေတာ့ `ခႏၲီ´ဆိုတာ ဘာတဲ့လဲ ဆိုတာကိုေလ ဘုန္းၾကီးတို႔ ပိဋကတ္မွာ လိုက္႐ွာၾကည့္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္ရဲ႕ အစဆံုး အစဆံုး......

ဟို ေလးအသေခ်ၤ ကမၻာတစ္သိန္းရဲ႕ အစ ဒီပကၤရာဘုရားရဲ႕ ေျခေတာ္ရင္းမွာ သုေမဓာဆိုတဲ့ရေသ့ ဘုရားဧကန္ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အတည္ျပဳခ်က္ေပါ့ေလ၊ ဗ်ာဒိတ္စကား ရၿပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီရေသ့ေလးက ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းေတြဟာ ဘာေတြမ်ားပါလိမ့္မလဲ။ ဒီပကၤရာဘုရားကေတာ့ Confirm လုပ္သြားၿပီ မင္းဘုရားျဖစ္မယ္တဲ့။ အဲဒီဘုရားျဖစ္ေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲလို႔ လိုက္႐ွာလိုက္တဲ့အခါမွာ ဆယ္မ်ိဳး သြားေတြ႕တယ္၊ အဲဒီဆယ္မ်ိဳးထဲက `ခႏၲီ´ ကို သုေမဓာရေသ့ေလး ေတြ႕ပံုေပါ့ေလ၊ သုေမဓာရေသ့ဆိုတာ ပရိသတ္ေရ.. ... ေဂါတမဘုရားရဲ႕ အေလာင္းေတာ္ မဟုတ္လား၊ ဘုရားျဖစ္ၿပီးမွ သူ႔ေနာက္ေၾကာင္း ဘုရားက ဘုရားေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေဟာေတာ့ ဗုဒၶဝင္မွာ ဒါ ပါလာတယ္ဆိုေတာ့ ဘုန္းၾကီး ခုရြတ္ဆိုျပမယ့္ ေျပာျပမယ့္ `ခႏၲီ´ အေၾကာင္းက ဘုရားမျဖစ္ခင္ ဘုရားအေလာင္းရဲ႕ဘဝ အစတည္းက က်င့္လာတဲ့ ခႏၲီမ်ိဳးဆိုတာကို ကြဲကြဲျပားျပား ျခားျခားနားနားေလးေတာ့ နားလည္ထားလိုက္ရေအာင္........

`ယထာ စ ပထဝီ နာမ၊
အသုစိမၸိ သုစိမၸိစ။
သမံ သဟတိ နိကၡိတၱံ၊
န ကေရာတိ ပဋိဃာႏုနယံ။
(ဇာ၊႒။ ၁။ ၂၈)

`သုေမဓ´- ဟဲ့ သုေမဓာ၊ `ပထဝီ နာမ´- ေျမႀကီးမည္သည္ကား၊ `နိကၡိတၱံ´- သူ႔အေပၚ ေရာက္ေရာက္လာတဲ့ က်ေရာက္က်ေရာက္လာတဲ့၊ `အသုစိမၸိစ´- အညစ္အေၾကး ေတြကိုျဖစ္ေစ၊ `သုစိမၸိစ´- သန္႔႐ွင္းစင္ၾကယ္တဲ့ ေမႊးမ်ိဳးနံသာ ပန္းေတြကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ `သမံ သဟတိ´- အညီအမွ် သူလက္ခံထားတယ္။

ေျမႀကီးေပၚမွာေနတဲ့ ဒီလူေတြ ေန႔တိုင္း ဒီေျမေပၚမွာပဲ မစင္ က်င္ငယ္ စြန္႔ၾကတယ္။ ေျမေပၚလဲ ေနေသးရဲ႕ ဒီေျမႀကီးေပၚမွာ ေနတဲ့လူေတြဟာ ေျမႀကီးေပၚမွာပဲ အညစ္အေၾကးေတြ စြန္႔ခ်တယ္။ လူေလာက စကားလိုေျပာရင္ေနာ္၊ ငါ့ထမင္းလည္း စားေသးရဲ႕ ငါ့အိမ္ေပၚလည္း ေနေသးရဲ႕ ငါ့လည္း ေစာ္ကားေသးရဲ႕ ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ေျမႀကီးေပၚေနတဲ့ ဒီလူေတြ ေျမႀကီးေပၚမွာပဲ မစင္ေတြ သြန္ခ်တယ္။ ဟာ ဒီေျမႀကီး လွခ်င္လို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ပန္းပင္ေတြ စိုက္ၾကၿပီး ေျမႀကီး အလွျပင္ေတာ့လည္း ဒီမစင္စြန္႔တဲ့ လူေတြပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေျမႀကီးက ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း သူဘာရလဲ.... ႏွစ္မ်ိဳး။ ပါဠိစာလံုးအတိုင္းေျပာရင္ ပရိသတ္ေရ အသုစိနဲ႔ သုစိလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္၊ ေျပာၾကည့္ပါ.....။

`အသုစိ´နဲ႔ `သုစိ´ပါဘုရား....။

အသုစိဆိုတာ အညစ္အေၾကး၊ သုစိဆိုတာက ေမႊးမ်ိဳးနံ႔သာနဲ႔ ပန္းေတြ၊ အဲဒီႏွစ္မ်ိဳး။ `သမံ သဟတိ နိကၡိတၱံ´- က်ေရာက္လာတိုင္း က်ေရာက္လာတိုင္းကို၊ `သမံ´- အညီအမွ်၊ `သဟတိ´- သူ လက္ခံထားတယ္။ က်ေရာက္လာတဲ့ ဒီႏွစ္မ်ိဳးကို သူ လက္ခံတဲ့ေနရာမွာ အညီအမွ်ပဲ၊ အညစ္အေၾကးေတြ က်လို႔ စိတ္ပ်က္ပါတယ္ဆိုတာ သူ႔မွာ မ႐ွိဘူး။ ေမႊးမ်ိဳးနံသာ ပန္းေတြနဲ႔ ျခယ္မႈန္းတန္ဆာဆင္လို႔လည္းပဲ `ေအာင္မေလး ႀကိဳက္လိုက္တာ´လို႔ ဒီလိုလည္းပဲ မ႐ွိဘူးေပါ့။ အဂၤလိပ္လိုေျပာရင္ေတာ့ Pleasant and unpleasant ၊ ႏွစ္သက္စရာေကာင္းလိုက္တာ Pleasant ဆိုေတာ့ Attach ျဖစ္ၿပီးေတာ့ မက္သြားတယ္။ Unpleasant မႏွစ္မ်ိဳ႕စရာေတြပဲေဟ့ ဆိုျပန္ေတာ့လဲပဲ Deatach ျဖစ္ၿပီးေတာ့ Depress ေပါ့။ စိတ္ပ်က္ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္ေရ ဒါ တြန္းထုတ္ခ်င္တာ၊ မေကာင္းဘူးဆိုလို႔႐ွိရင္ စိတ္ပ်က္ၿပီးေတာ့ ဘာလုပ္ခ်င္လဲ.... ျငင္းပယ္တယ္၊ ဒါ Reject ။ ေကာင္းတယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာျဖစ္လဲ.. .. ႏွစ္သက္ၿပီးေတာ့ ေပြ႕ပိုက္ထားခ်င္တယ္၊ ဒီလိုမဟုတ္လား။ Attach ျဖစ္ေတာ့ ဒါကို Accept လို႔ ဒီလိုေလးေခၚတယ္။

ေျမႀကီက အဲဒီႏွစ္မ်ိဳး ပရိသတ္ေရ လုပ္ရဲ႕လား၊ မလုပ္ဘူး။ အညစ္အေၾကး လာလို႔လည္းပဲ သူသည္ စိတ္ပ်က္သလား၊ စိတ္မပ်က္ဘူး။ Depression မဝင္ပါဘူး။ ပန္းေတြနဲ႔ အလွျပင္ထားေတာ့လည္းပဲ မက္မက္ ေမာေမာ ႐ွိေသးလား၊ မ႐ွိပါဘူး။ အဲဒါကို သုေမဓာ ရေသ့ကေလး မိန္႔တဲ့စကားက `န ကေရာတိ ပဋိဃႏုနယံ´၊ ပဋိဃႏုနယံ - ပဋိဃနဲ႔ အႏုနယ ဒီႏွစ္ပါးကို၊ `နကေရာတိ´- သူ မျပဳဘူး။ အဂၤလိပ္စာလံုးမွာေတာ့ ခုန ေျပာသြားတဲ့ Attach နဲ႔ Deatach၊ Accept နဲ႔ Reject ဒီလိုေျပာတာ။ ေအာ္ ေဒသနာကလည္းပဲ အစံုလိုက္ပဲ ေျပာပါတယ္။ ယမကေဒသနာ ျဖစ္တယ္ ဘာေျပာလဲလို႔ဆိုေတာ့ `ပဋိဃ နဲ႔ အႏုနယ´။ ဘာနဲ႔ ဘာလဲ.. ....

ပဋိဃနဲ႔ အႏုနယပါ ဘုရား......။

`ပဋိဃ´ ဆိုတာက စိတ္ထိခိုက္တာ၊ `အႏုနယ´ ဆိုတာက မက္ေမာတြယ္တာၿပီးေတာ့ ေနေနတာ။ အညစ္အေၾကး ဆိုေတာ့ စိတ္ထိခိုက္စရာပဲ၊ မေကာင္းဘူး။ အား ပန္းမန္းေတြဆိုေတာ့လည္း ဘာျဖစ္လဲ.. .. မက္ေမာစရာ။ အဲဒါကို သူ႔ ခံယူခ်က္က ငါ `ပဋိဃ´ လည္းမလုပ္ဘူး။ `အႏုနယ´လည္းမလုပ္ဘူး။ မေကာင္းတာမွန္သမွ်ေပၚမွာ `ပဋိဃ´ဆိုတဲ့ Depression စိတ္ညစ္ျခင္း သူ မျဖစ္ဘူး။ ေကာင္းတာေတြ လာခ်င္တိုင္းလာ၊ ဘာျဖစ္လဲ.. .. မက္ေမာတြယ္တာျခင္းဆိုတဲ့ `အႏုနယ´ Attach မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လို သေဘာရသြားသလဲဆိုေတာ့ ဘုန္းၾကီးက ႀကိဳက္သြားတာက `ေအာ္ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ အစြန္းမထြက္ေအာင္ အလယ္က သြားတဲ့ က်င့္စဥ္´ အဲဒါကို ဘာေခၚမွာတဲ့လဲ `ခႏၲီ ´။

ေကာင္းလြန္းလို႔လည္းပဲ ပရိသတ္ေရ.. ... မမက္ေမာနဲ႔၊ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ယိုင္ယိုင္ၿပီးေတာ့ အေကာင္းကို သည္းမခံႏိုင္တဲ့ လူ မ်ားတယ္။ ဆိုးလြန္းလို႔လည္းပဲ စိတ္ပ်က္ စိတ္ပ်က္မသြားနဲ႔၊ အဆိုးကိုလည္းပဲ ခံ၊ ေကာင္းတာကိုလည္းပဲ တဏွာရမက္ ငန္းငန္း မတက္မိေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲ.. ..ခံရမယ္။ အဲဒီလို ႏွစ္မ်ိဳး အစြန္းမထြက္ေအာင္ ခံသြားတဲ့ သည္းခံသြားတဲ့ ဒီအက်င့္က ပါရမီေျမာက္တယ္။ အဲဒါ ဘာပါရမီေခၚလဲ.... ခႏၲီပါရမီ ဟုတ္လား။ `န ကေရာတိ ပဋိဃာႏုနယာ၊ အသုစိမၸိစ´- အညစ္အေၾကးေတြကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ `သုစိမၸိ´- ေမႊးမ်ိဳးနံသာ ပန္းေတြကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ `ယထာ နိကၡိတၱံ´- က်ေရာက္ က်ေရာက္ လာတဲ့အတိုင္း၊ `သဟတိ´- သူ လက္ခံထားတယ္။ `ပဋိဃာႏုနယ´- မက္ေမာျခင္းနဲ႔ စိတ္ပ်က္ျခင္း၊ အဲဒီ `ပဋိဃ, အႏုနယ´ ဒီႏွစ္ပါးကို၊ `န ကေရာတိ´- ဘယ္ေတာ့မွ မျပဳဘူး။ `တံ တာဒိသံ´- ထိုကဲ့သို႔ သေဘာ႐ွိတဲ့၊ `စရဏံ´- အက်င့္ကို၊ `ခႏၲီတိ´- ခႏၲီေခၚရတယ္ရယ္လို႔၊ `ဒ႒ဗၺာ´- ေကာင္းစြာမေသြ မွတ္ထိုက္ပါေပကုန္သတည္း။

သာဓု... သာဓု...သာဓုပါဘုရား.. ..။

သီတဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ေဒါက္တာ အ႐ွင္ဉာဏိႆရ


No comments:

Post a Comment