အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌

ရွိၾကေသာ

နတ္လူသတၱဝါ

အားလံုးတို႕သည္

ေဘးရန္ေရာဂါ

ကင္းစင္ကြာ၍

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Photobucket

Thursday, September 29, 2016

ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ရာဇိႏၵ (ရေဝႏြယ္-အင္းမ)

                အကုသိုလ္ျဖစ္သြားတဲ့ အခ်စ္

အခ်စ္ဟာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ေက်းဇူးျပဳသလို ဆိုးက်ိဳးဆိုးျပစ္အတြက္လည္း ေက်းဇူးျပဳတတ္ျပန္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အခ်စ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျပဳျဖစ္သြားလို႔ပါ။ ဒါကိုလည္း ပ႒ာန္းကပဲ ျပထားပါတယ္။

အကုသေလာဓေမၼာ အကုသလႆဓမၼႆ ဥပနိႆယပစၥေယနပစၥေယာ။

အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို ျပန္ေက်းဇူးျပဳပါတယ္တဲ့။
ဘာလို႔ျပဳတာလဲဆိုေတာ့ ----

ရာဂံ ဥပနိႆယ ပါဏံ ဟနတိ၊ အဒိႏၷံ အာဒိယတိ၊ မုသာ ဘဏတိ၊ ပိသုဏံ ဘဏတိ၊ ဖရဳသံ ဘဏတိ ..။

အခ်စ္ဆိုတဲ့ ရာဂကို အမွီျပဳၿပီး အခ်စ္အတြက္ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္မယ္၊ သူတစ္ပါးဥစၥာကို ခိုးမယ္၊ လိမ္ေျပာမယ္၊ ကုန္းတိုက္စကားကို ေျပာမယ္၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားကို ေျပာမယ္ စသည္ေတြ ျပဳမိမယ္, ေျပာမိမယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ကေန ကုသိုလ္မျဖစ္ဘဲ အကုသိုလ္ ျဖစ္သြားတာပါ။

ေပၚလြင္ေအာင္ နည္းနည္းခ်ဲ႕ေျပာရရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ဇနီးမယား စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ ဝတ္ဖို႔ ေနဖို႔ ထိုင္ဖို႔ စီးဖို႔အတြက္
သူတစ္ပါးအသက္ သတ္မယ္၊ မသမာတဲ့နည္းနဲ႔ စီးပြားရွာမယ္၊ လိမ္ေျပာမယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္သြားတာပါ။

ဌာနဆိုင္ရာေတြမွာ ေငြအလြဲသံုးစားလုပ္လို႔ ေထာင္က်သြားတာေတြ၊ အလုပ္ျပဳတ္သြားတာေတြ ၾကားရ သိရဖူးမွာပါ။

လာဘ္စားတယ္ ေအာက္စိုက္ရွာတယ္၊ ေငြအလြဲသံုးစားလုပ္တယ္ဆိုတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲ စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ ဘယ္သူမွမလုပ္ၾကပါဘူး။ ကိုယ့္ခ်စ္သူ ဇနီးမယားအတြက္ လုပ္ျဖစ္သြားတာ မ်ားပါတယ္။

တကယ္ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ အကုသိုလ္ျပဳရေတာ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ၊ ခံစားေတာ့ ကိုယ္ခ်စ္ရသူေတြ၊ ေလာကျပစ္ သံသရာျပစ္ခံရေတာ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ၊ ကိုယ့္ဘက္က အရွဳံးခ်ည္းပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ အခ်စ္ဆိုတဲ့ ရာဂက ပူးဝင္ထားတာဆိုေတာ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို ခြဲမသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ခ်စ္ခ်စ္အတြက္ဆို ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရ၊ သူတစ္ပါး အသက္ပဲ သတ္ရသတ္ရ၊ သူတစ္ပါးဥစၥာပဲ ခိုးရခိုးရ လုပ္ေတာ့မွာပါ။

အဓိကကေတာ့ အခ်စ္အတြက္ အျပစ္ေတြ လုပ္ျဖစ္သြားၾကတာပါ။

ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေတြးထဲမွာ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္ထဲက ပုပၹရတၱဇာတ္ကေလးကို သြားသတိရမိလိုက္ပါတယ္။

တစ္ခါတုန္းက ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼဒတ္မင္း မင္းျပဳေနတဲ့အခ်ိန္, ဘုရားအေလာင္းေတာ္က အာကာသစိုးနတ္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္, ၿမိဳ႕ကို နတ္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လို တန္ဆာဆင္ၿပီး တန္ေဆာင္းမုန္းလ နကၡတ္ပြဲသဘင္ က်င္းပေနၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြကလည္း အေကာင္းဆံုး အဝတ္အစားေတြဝတ္ၿပီး ပြဲသဘင္မွာ လွည့္လွည္ေပ်ာ္ပါးေနၾကပါတယ္။

အဲဒီၿမိဳ႕မွာ ဆင္းရဲသား လင္မယားႏွစ္ေယာက္ကလည္း ရွိေနပါတယ္။ သူတို႔မွာ အဝတ္ျဖဴတစ္စံုပဲ ရွိပါတယ္။ ေယာက်္ားလုပ္သူက အဝတ္ျဖဴေလးကို ကိုယ္တိုင္ေလွ်ာ္ၿပီး ေခါက္ထားေပးပါတယ္။

အျပင္မွာ ေပ်ာ္ပါးေနၾကေတာ့ မိန္းမလုပ္သူက ေယာက်္ားလုပ္သူကို စကားစပါတယ္။
“ေမာင္ရယ္၊ ဝတ္ပန္းဆိုးအဝတ္ကိုဝတ္ၿပီး ေမာင့္လည္ပင္းကိုဖက္ၿပီး လည္ခ်င္တယ္”
“အို .. မိန္းမကလည္း ငါတို႔မွာ ဝတ္ပန္းဆိုးအဝတ္မွမရွိဘဲ အဝတ္ျဖဴပဲရွိတာ၊ ရွိတဲ့အဝတ္ျဖဴဝတ္ၿပီး လည္ၾကတာေပါ့”
“ဝတ္ပန္းဆိုးအဝတ္မွ မဝတ္ရရင္ ပြဲလည္း မသြားေတာ့ဘူး။ ရွင္ပဲ မိန္းမတစ္ေယာက္ကိုေခၚၿပီး သြားေပေတာ့”

မိန္းမလုပ္သူက အဲဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ ေယာက်္ားလုပ္သူက ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ဆင္းရဲသြားရပါတယ္။

“မိန္းမရယ္ ငါ့ကို စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔။ ငါတို႔မွာ ဝတ္ပန္းဆိုးအဝတ္မွမရွိဘဲ ဘယ္ကရမွာလဲ”
“ဘုရင္စိုက္ထားတဲ့ ဝတ္ပန္းပင္ေတြရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ အဲဒီစိုက္ခင္းထဲက သြားခူးေပါ့”
“အဲဒီဘုရင္ရဲ႕ ဝတ္ပန္းစိုက္ခင္းက ဘီလူးေစာင့္တဲ့ ေရကန္လိုပဲ အေစာင့္ေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ ဘယ္လိုလုပ္ သြားခူးမွာလဲ”
“အို .. ညမွာ သြားခူးရင္ ဘယ္သူမွမျမင္ပါဘူး”

ဒီလိုနဲ႔ သူဆင္းရဲေယာက်္ားလည္း မိန္းမလုပ္သူဝတ္ဖို႔ ဘုရင့္ဝတ္ပန္းစိုက္ခင္းထဲကို သြားရပါေတာ့တယ္။ တစ္ခါမွလည္း မခိုးဖူးေတာ့ စိုက္ခင္းထဲေရာက္တာနဲ႔ မိပါေလေရာ။
မိေတာ့ ဘုရင့္ဆီပို႔၊ ဘုရင္က တံက်င္လွ်ိဳသတ္ဖို႔ အမိန္႔ခ်လိုက္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲသားသူခိုးကို လူသတ္ကုန္းမွာ တံက်င္လွ်ိဳထားလိုက္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ က်ီးေတြက သူဆင္းရဲသူခိုးရဲ႕ ေခါင္းေပၚမွာနားၿပီး မ်က္လံုးကို ထိုးဆိတ္ေနၾကပါတယ္။

သူဆင္းရဲသူခိုးငမိုက္သားကေတာ့ တံက်င္လွ်ိဳထားတဲ့ဒဏ္ရာ၊ က်ီးထိုးေနတဲ့ဒဏ္ရာေတြကို အာရုံမျပဳႏိုင္ဘဲ အိမ္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ မိန္းမကိုပဲ သတိရၿပီး “ငါ့မိန္းမေတာ့ ဝတ္ပန္းဆိုးအဝတ္ကေလးဝတ္ၿပီး ငါ့လည္ပင္းကိုဖက္ၿပီး ပြဲသဘင္မွာ မလည္ရေတာ့ဘူး” လို႔ ေတြးၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေနပါသတဲ့။

ၿပီးေတာ့ ဂါထာတစ္ပုဒ္နဲ႔ စကားေျပာပါတယ္။
“က်ီးထိုးေနတဲ့ဒဏ္ရာ၊ တံက်င္လွ်ိဳထားတဲ့ဒဏ္ရာက ငါ့အတြက္မဆင္းရဲပါဘူး၊ ဝတ္ပန္းဆိုးအဝတ္နဲ႔ ေမာင္ႏွံစံုလည္ခ်င္တဲ့ မိန္းမအတြက္ အလြဲႀကီးလြဲသြားတာက ပိုခံစားရပါတယ္”
သူဆင္းရဲေယာက်္ားလည္း အိမ္မွာက်န္ခဲ့တဲ့မိန္းမကို အာရုံျပဳၿပီး ေသသြားပါတယ္။ ေသေတာ့ ငရဲက် သြားရပါေတာ့တယ္။

ဒါက အခ်စ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျပဳျဖစ္ရင္း ငရဲက်သြားရတာပါ။ ငရဲမွာ အခ်စ္ေၾကာင့္ က်ေနတဲ့သူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေနမလဲ မသိပါဘူး။ ကိုယ္က မသိရလို႔ရယ္ပါ။ ငရဲေရာက္ကာမွ ေနာင္တရလို႔လည္း အပိုပါပဲ။

အခ်စ္မွာ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့အခ်စ္ရယ္၊ အသိဉာဏ္မဲ့တဲ့အခ်စ္ရယ္ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ အခ်စ္ေတြနဲ႔ ခ်စ္ၾကသူေတြကေတာ့ မိန္းမက ေယာက်္ားကို ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ ေယာက်္ားကလည္း မိန္းမကို ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ ျပန္တိုက္တြန္းပါတယ္။ ေယာက်္ားျဖစ္သူက တစ္ခါတစ္ေလ မသမာတဲ့နည္းနဲ႔ စီးပြားရွာခ်င္ဦးေတာ့ မိန္းမျဖစ္သူက အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေျပာျပၿပီး တားျမစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ ကုသိုလ္ေတြကို စိတ္တူကိုယ္တူျပဳၿပီး ဘဝကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျဖတ္သန္းေနၾကပါတယ္။ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္ၾကတဲ့အတြက္ သူတို႔ဘဝဟာ သိပ္ၿပီးၿငိမ္းခ်မ္းေနပါတယ္။ ဘဝရဲ႕ အဓိကေတြထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ကလည္း အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ပါပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေနရင္ ဘဝက ေနေပ်ာ္ပါတယ္။

အသိဉာဏ္မဲ့တဲ့အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္ၾကသူေတြကေတာ့ မိန္းမက ေယာက်္ားျဖစ္သူကို အကုသိုလ္ျပဳဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ ေယာက်္ားျဖစ္သူကလည္း ဘာမွ စဥ္းစားမေနေတာ့ဘဲ အကုသိုလ္ကိုျပဳပါတယ္။ ကိုယ္ျပဳမႈေနတာေတြကိုလည္း အကုသိုလ္ရယ္လို႔ မသိပါဘူး။ ဒီအတြက္ သူတို႔ဘဝမွာ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈက မသိမသာ ကပ္ကပ္ေနတတ္ပါတယ္။

အခ်စ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ျပဳၾကတဲ့ေနရာမွာ ပညာတတ္တာ မတတ္တာနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။ အသက္ႀကီးတာ ငယ္တာနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။ ရာထူး႒ာနႏၱရႀကီးတာ မႀကီးတာနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။ အသိဉာဏ္ရွိတာ မရွိတာနဲ႔ပဲဆိုင္ပါတယ္။ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့သူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အခ်စ္အတြက္ အကုသိုလ္မျပဳပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးအျပစ္ကိုသိေနလို႔ပါ။

ခ်စ္တာခ်င္းတူေပမယ့္ အသိဉာဏ္ခ်င္းကြာသြားေတာ့ အျပဳအမူပိုင္းလည္း ကြာသြားေတာ့တာပါ။
အျပဳအမူပိုင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳး အက်ိဳးဆက္ေတြက ရွိေနတာဆိုေတာ့ ကိုယ့္အျပဳအမူကို အထူးသတိထားရမွာပါ။

ဘဝမွာ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့အခ်စ္ေတြနဲ႔ ခ်စ္ျဖစ္ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ သံသရာအဆက္ဆက္ ခ်စ္ရမယ့္ဘဝေတြက အမ်ားႀကီးရွိခ်င္ ရွိေနဦးမွာပါ။ အထံုဆိုတာပါတတ္တာဆိုေတာ့ ဒီဘဝ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္ျဖစ္ရင္ အဲဒီအသိဉာဏ္ရွိတဲ့ အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္တဲ့အခ်စ္က ေနာက္ဘဝ ေနာက္ဘဝေတြအထိ လိုက္သြားတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဘဝေတြအထိ လိုက္တတ္တဲ့ အထံုေလးကိုလည္း ကိုယ္က အာရုံျပဳထားရပါမယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ အသိဉာဏ္မဲ့တဲ့ အခ်စ္နဲ႔ မခ်စ္မိဖို႔နဲ႔ အခ်စ္အတြက္ အကုသိုလ္ေတြ မျပဳလိုက္မိဖို႔ ပါပဲေလ။


ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေဝႏြယ္-အင္းမ)

အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ (11.9.2006)
(အခ်စ္ႏွင့္ဝိပႆနာ စာအုပ္မွ)

www.bwar99.blogspot.com

No comments:

Post a Comment