အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌

ရွိၾကေသာ

နတ္လူသတၱဝါ

အားလံုးတို႕သည္

ေဘးရန္ေရာဂါ

ကင္းစင္ကြာ၍

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Photobucket

Thursday, April 6, 2017

အတာကူးတဲ့ လတန္ခူး

အတာကူးတဲ့ လတန္ခူး
*********************

              လူမ်ိဳးအသီးသီးသည္ မိမိတို႔ ယဥ္ေက်းမႈ၊ မိမိတို႔  ဓေလ့ထံုးစံႏွင့္အညီ
      ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပၾကသည္၊ ႏွစ္သစ္ ႏွစ္ဆန္းကို ဝမ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရြင္စြာ ႀကိဳဆိုၾကသည္၊ ျမန္မာတို႔၏ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းခ်ိန္တြင္ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္သည္ သၾကၤန္ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။

              သၾကၤန္ဟူသည္ `သၾကၤာႏၲ´ ဟူေသာ သကၠတပုဒ္မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ဆိုသည္၊ အခ်ိဳ႕ပညာ႐ွင္တို႔က `သကၤႏၲ ´ ဟူေသာ ပါဠိမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ဆိုသည္၊ ႏွစ္ပုဒ္လံုးသည္ ေျပာင္းေရြ႕ျခင္း၊ ကူးေျပာင္းျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရသည္၊ သကၠတသၾကၤာႏၲပုဒ္ႏွင့္ေတာ့ ပို၍နီးစပ္သည္။

               ေျပာင္းေရြ႕ျခင္း၊ ကူးေျပာင္းျခင္း အဓိပၸါယ္ကို ပညာ႐ွင္တို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ဆိုၾကသည္၊ ေဗဒင္ပညာ႐ွင္တို႔က တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ေခၚ ေနမင္းသည္ မိန္ရာသီမွ မိႆရာသီသို႔ ေျပာင္းေရြ႕ျခင္း၊ ကူးေျပာင္းျခင္းဟု ဆိုၾကသည္၊ ဟိႏၵဴက်မ္းမ်ားအဆိုအရမူ ျဗဟၼာမင္းဦးေခါင္းကို နတ္သမီး တစ္ေယာက္မွ အျခားနတ္သမီး တစ္ေယာက္လက္သို႔ ေျပာင္းေရြ႕ျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ ဖြင့္သည္၊ ထိုသို႔ ဖြင့္ဆိုၾကေသာ္လည္း ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္း အဓိပၸါယ္ ကေတာ့ ပါဝင္ေနသည္။

              အခ်ိဳ႕ပညာ႐ွင္မ်ားက သၾကၤန္သည္ ျမန္မာစကားသက္သက္သာ ျဖစ္သည္၊ ` ေခါင္းေဆး သၾကၤန္၊ ေကာင္းၫႊန္႔လွန္ မက်န္ေစ့စံုစြာ ´ ဟူေသာ  ကဝိလကၡဏာ သတ္ပံု အလကၤာႏွင့္အညီ ေကာင္းျခင္းမဂၤလာ ၾကန္အင္လကၡဏာ တိုးပြားေစရန္ သုတ္သင္ေဆးေၾကာျခင္း၊ တစ္နည္း ေခါင္းေဆး မဂၤလာ ျပဳျခင္းကို သၾကၤန္ဟု ေခၚေၾကာင္းဆိုၾကသည္၊ ထို႔အျပင္ ` မဟာသၾကၤန္၊ တာသၾကၤန္၊ သၾကၤန္ဆယ့္ႏွစ္ခ်က္၊ ဖုသွ်သၾကၤန္ ေခၚေဝၚဟန္၊ သၾကၤန္ေခါင္းေဆးထြက္ ´ ဟူေသာ သတ္ပံု အလကၤာအရ အတာသၾကၤန္၊ မဟာသၾကၤန္၊ ဖုသွ်သၾကၤန္၊ သၾကၤန္ ဆယ့္ႏွစ္ပါးစသည္ျဖင့္ သၾကၤန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိေလသည္။

               အေဟာင္းကေန အသစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းသည္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူမ်ိဳးတိုင္းက ႏွစ္သစ္ကူးျခင္းကို မဂၤလာဟု သတ္မွတ္ထားၾက၏၊ သို႔ေသာ္ ႏွစ္သစ္ကူးျခင္းကို ႀကိဳဆိုပံု၊ က်င္းပပံုကေတာ့ လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳး မတူၾကေခ်၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔က ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ကို ေရပက္ျဖန္းကစားျခင္းျဖင့္ က်င္းပၾကသည္၊ ေရပက္ကစားေသာ ဓေလ့သည္ တေကာင္းေခတ္ သာကီမ်ိဳးတို႔ အိႏၵိယမွ ပါလာေသာဓေလ့ဟု ပညာ႐ွင္တို႔ ယူဆၾကသည္။

               ျမန္မာတို႔ ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္သည္ မိန္ရာသီမွ မိႆရာသီသို႔ ကူးေျပာင္းခ်ိန္ျဖစ္သည္၊ မိန္ရာသီ၏ ရာသီ႐ုပ္မွာ ငါးၾကင္းႏွစ္ေကာင္ ျဖစ္သည္၊ နကၡတ္က ျမႇံဳးသ႑ာန္႐ွိ ေရဝတီနကၡတ္ ျဖစ္သည္၊ တာရာက ဦးဗ်ိဳင္း ေရငွက္တာရာ ျဖစ္သည္၊ ျခံဳၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႏွစ္သစ္ကူးတြင္ ရာသီႀကိဳက္၊ နကၡတ္ႀကိဳက္၊ တာရာႀကိဳက္ ေရကို ေ႐ွးျမန္မာတို႔ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသေလာဟု ေဝါဟာရလီနတၳဒီပနီက်မ္းဆရာက ဆိုသည္။

              ႏွစ္သစ္မဂၤလာအခါေတာ္တြင္ ျမန္မာတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစြာ ေရပက္ကစားျခင္းသည္ ေအးျမၾကည္လင္ျခင္း၊ အညစ္အေၾကးကို ေဆးေၾကာျခင္း၊ ေရကိုသား၍ အၾကားမထင္ျခင္းဟူေသာ ေရနိမိတ္သံုးမ်ိဳးကို ယူၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ ျပည္သူအမ်ား ႏွစ္သစ္ကူး ေရစင္ကဲ့သို႔ ေအးျမၾကည္လင္ေစသည့္သေဘာ၊ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးကို ေဆးေၾကာသန္႔စင္သည့္သေဘာ၊ တိုင္းရင္းသားျပည္သူအားလံုး ေရကိုသား၍ အၾကားမထင္သကဲ့သို႔ စည္းစည္းလံုးလံုး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ႐ွိျခင္းသေဘာဟု မြန္ျမတ္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားပါဝင္ေၾကာင္း ေႏွာင္းေခတ္ ပညာ႐ွင္တို႔က သံုးသပ္ၾကသည္။

              အတာသၾကၤန္ကေန ခႏၶာသၾကၤန္ဘက္သို႔ လွည့္ၾကည့္ေစခ်င္သည္၊ သၾကၤန္ဆိုတာ ကူးေျပာင္းျခင္းဆိုေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ ကူးေျပာင္းေနပံုကိုလည္း ႏွလံုးသြင္းသင့္သည္၊ ႐ုပ္ခႏၶာက တစ္စကၠန္႔ေလာက္အတြင္း ကုေဋငါးေထာင္ခန္႔ ျဖစ္ပ်က္ေနသျဖင့္ တစ္စကၠန္႔ေလာက္အတြင္းမွာ ႐ုပ္ခႏၶာက အႀကိမ္ေပါင္း ကုေဋငါးေထာင္ခန္႔ သၾကၤန္က်ေနသည္၊ နာမ္ခႏၶာက တစ္စကၠန္႔အတြင္းမွာ ကုေဋတစ္သိန္းခန္႔ ျဖစ္ပ်က္ေနသျဖင့္ နာမ္ခႏၶာက တစ္စကၠန္႔အတြင္းမွာ အႀကိမ္ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းခန္႔ သၾကၤန္က်ေနသည္။

               နာမ္ခႏၶာက ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဥ္ဟု ေလးပါး႐ွိသည္၊ ထိုေလးပါးကလည္း တစ္ပါးကေန တစ္ပါးသို႔ ကူးေျပာင္းေနၾကသည္၊ စိတ္ကူးဆိုသည့္အတိုင္း စိတ္က ဟိုအာ႐ုံကူး၊ သည္အာ႐ုံကူး၊ ဟိုဟာေတြးလိုက္၊ သည္ဟာေတြးလိုက္ႏွင့္ နည္းနည္းေလးမွ အၿငိမ္မေန၊ ေမ်ာက္ေတြ သစ္တစ္ပင္က တစ္ပင္သို႔ ခုန္ကူးေနသလို စိတ္ကလည္း အာ႐ုံမ်ိဳးစံု ခုန္ကူးေနသည္၊ ဒါ ခႏၶာသၾကၤန္ပဲ ျဖစ္သည္။

              အနမတဂၢသံသရာ- အစမထင္ သံသရာတစ္ခြင္မွာ ဘဝေပါင္းစံုစြာ ကူးေျပာင္းခဲ့ၾကရသည္၊ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုမွာ သုဒၶါဝါသျဗဟၼာဘံု ငါးဘံုကလြဲလို႔ က်န္သည့္ႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္ဘံု အားလံုးေရာက္ဖူးသည္၊ ငရဲ ကိုလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္က်ခဲ့သည္၊ ေခြး ၾကက္ ဝက္ တိရစၧာန္မ်ိဳးစံုေအာင္ ျဖစ္ဖူးသည္၊ သူေတာင္းစား၊ စၾကာမင္း အားလံုးျဖစ္ဖူးသည္၊ ဘဝေတြက ထိုမွ်ေလာက္ စံုလင္လွသည္၊ ကမၻာေျမျပင္တစ္ခြင္တြင္ မိမိ႐ုပ္အေလာင္း မျမႇဳပ္ႏွံဖူးေသာ ေနရာအလြတ္ဟူ၍ မ႐ွိ၊ မိမိသုသာန္မျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ေနရာအလြတ္ မ႐ွိ၊ သံသရာသည္ ထိုမွ်ေလာက္ ႐ွည္လ်ားခဲ့သည္၊ ခႏၶာသၾကၤန္ေတြ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ က်ခဲ့သည္။

              ယခုလက္႐ွိဘဝ တစ္ခုတည္းမွာပင္လွ်င္ ကေလး၊ လူငယ္၊ လူရြယ္၊ လူၾကီး၊ လူအို၊ လူနာ၊ လူေသ၊ ႏု၊ ပ်ိဳ၊ အို၊ နာ၊ ေသ၊ အသြင္သဏၭာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကူးေျပာင္းေနရသည္၊ ခႏၶာသၾကၤန္ပင္ျဖစ္သည္၊ အတာသၾကၤန္က်တာက ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ ရယ္ပြဲဆင္ၿပီး က်ၾကရသည္၊ ခႏၶာသၾကၤန္က်တာက မ်က္ရည္တရႊဲရႊဲ ငိုပြဲဆင္ၿပီး က်ၾကရသည္၊ လူတစ္ေယာက္အတြက္ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြေသလို႔ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ က်ခဲ့သည့္ မ်က္ရည္တို႔သည္ သမုဒၵရာ ေလးစင္းထဲက ေရထက္ေတာင္ ပို၍ မ်ားပါေသးသည္ဟု ဘုရားမိန္႔သည္။

               မိမိတို႔ ဘာလုပ္ၾကမည္နည္း၊ သံသရာျပတ္ ခႏၶာရပ္ေအာင္ လုပ္ရမည္၊ ပုထုဇဥ္ဘဝဟူသည္ အကုသိုလ္ေတာသာ ျဖစ္သည္၊ အကုသိုလ္ေတာမွာေနလွ်င္ အကုသိုလ္မ်ားလိမ့္မည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အကုသိုလ္နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေနေအာင္၊ ကုသိုလ္ေတြ မ်ားႏိုင္သမွ် မ်ားေအာင္လုပ္၊ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ တရားသာအားထုတ္၊ တရားအားထုတ္ျခင္းထက္ ေကာင္းေသာအလုပ္ မ႐ွိေတာ့၊ အကုသိုလ္ေ႐ွာင္၊ ကုသိုလ္ေဆာင္ ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထားဟုဆိုရာ စိတ္ကို အထိေရာက္ဆံုး ျဖဴေစႏိုင္တာက ဘာဝနာအလုပ္သာ ျဖစ္သည္၊ ဘာဝနာဟူသည္ သဒၶါ၊ ဝီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာစေသာတရားေတြ မိမိစိတ္ထဲမွာ တိုးလာျခင္း၊ ပြားလာျခင္း၊ မ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္၊ ထိုတရားေတြ တိုးပြားသေလာက္ စိတ္ျဖဴစင္မည္၊ စိတ္ထဲမွ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြ လံုးဝကင္းစင္သြားၿပီး စိတ္ထားလံုးဝျဖဴစင္ခဲ့ေသာ္ သံသရာျပတ္၊ ခႏၶာရပ္သျဖင့္ ခႏၶာသၾကၤန္ဟူ၍ မ႐ွိေတာ့ၿပီ။ ။

      အ႐ွင္သံဝရာလကၤာရ
      ဓမၼပိယဆရာေတာ္

   (၉.၄.၂၀၁၄ ျပန္လည္မွ်ေဝပါသည္)

Photo - sayalay

   စာ႐ိုက္ပူေဇာ္သူ လွိုင္တိုး

   bwar99.blogspot.com

No comments:

Post a Comment