အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌

ရွိၾကေသာ

နတ္လူသတၱဝါ

အားလံုးတို႕သည္

ေဘးရန္ေရာဂါ

ကင္းစင္ကြာ၍

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ

Photobucket

Thursday, December 14, 2017

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ



ဟိရီၾသတၱပၸ
♦♦♦♦

   ေလာကလူေတြမွာ စိတ္ကူးေနရုံနဲ႔ ဘာမွေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ စိတ္ကူးတဲ့ေနာက္မွာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဆိုတာ ရွိရမယ္။ ႀကံရြယ္ခ်က္ ရွိလာၿပီဆိုရင္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေနာက္က လိုက္ရမွာ၊ မလိုက္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ႀကံရြယ္ခ်က္ဟာ အထေျမာက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါလက္ေတြ႕အေနနဲ႔ အင္မတန္မွ ထင္ရွားတယ္။

   နိဗၺာန္ကိုသြားခ်င္ၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာကို ျပင္ရမွာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ေလးကို ျပင္ရမွာ။ စိတ္ေလးကို သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ရမွာ၊ စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ ရွိေနတယ္၊ ေၾကးမံုျပင္ဟာ မႈန္းဝါးဝါး ျဖစ္ေနလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္မ်က္ႏွာရိပ္ဟာ ပီပီျပင္ျပင္ေပၚမွာ မဟုတ္ဘူး။ ပီပီျပင္ျပင္ မျမင္ရလို႔ရွိရင္ မ်က္ႏွာမွာ ဘာရွိေနတယ္ဆိုတာ သိႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ စိတ္ကေလးၾကည္လာၿပီဆိုရင္ အသိဉာဏ္ေလးဟာလည္း ေတာက္ေျပာင္လာမွာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ၾကည္လင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္၊ စိတ္ၾကည္လင္ဖို႔ရာအတြက္ အေျခခံေတြ လုပ္ဖို႔လိုအပ္တယ္၊ ဘာေတြ လုပ္ရမလဲ။ (အေျခခံေတြ လုပ္ရမွာ ဘုရား) အဲဒီ အေျခခံေတြ ဆိုတာကို မွတ္ထားဖို႕ လိုအပ္တယ္။

   စိတ္ၾကည္လင္ဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ ဟိရီၾသတၱပၸဆိုတဲ့ တရားကို ေရွးဦးစြာ တည္ေဆာက္ရမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ထဲႏွလံုးထဲမွာ ျဖစ္ေစရမယ္။ ဟိရီဆိုတာ မဟုတ္တာလုပ္ရမွာ ရွက္တယ္၊ အဲဒါကို ေျပာတာေနာ္၊ ရွက္တယ္ဆိုတာ လူေတြမွာ လူၾကားထဲစကားေျပာရမွာ ရွက္တာတို႔၊ ဟိုသြားရမွာ ရွက္တာတို႔ ဒါမ်ိဳးေတြ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ မဟုတ္တာလုပ္ရမွာ ရွက္တယ္၊ မဟုတ္တာေျပာရမွာ ရွက္တယ္၊ အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမွာကို ရွက္တယ္၊ ရြံတယ္၊ အကုသိုလ္မွန္သမွ် မုန္းတီးတယ္၊ အဲဒါကို ဟိရီ လို႔ ေခၚတာေနာ္။ အကုသိုလ္ကို ရွက္ဖို႔လိုတယ္။ မရွက္လို႔ အကုသိုလ္ လုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္။ အကုသိုလ္လုပ္ၿပီဆိုရင္ ဒါ မရွက္လို႔ လုပ္တာလို႔ပဲ ေျပာရမွာ။

   လူေတြက အဲဒါကို မသိၾကေတာ့ လူၾကားထဲမွာ ဟိုဟာ ဒီဟာလုပ္ရင္ အရွက္မရွိလိုက္တာနဲ႔ ေျပာၾကတာေနာ္၊ တကယ္က အရွက္မရွိဘူးဆိုတာ ကာယဒုစရုိက္ ဝစီဒုစရုိက္ မေနာဒုစရုိက္ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ခြင့္ေပးထားရင္ အရွက္မရွိဘူးလို႔ပဲ ေျပာရမွာပဲ။ အရွက္မရွိဘူးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ျပည့္ျပည့္ဝဝ နားလည္ရမယ္။

   အရပ္ထဲက အရွက္မရွိဘူးဆိုတာ မလံု႔မၿခံဳ ဝတ္တာကို အရွက္မရွိဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာမယ္၊ လူၾကားထဲမွာ ဟိုလမ္းေပၚမွာ ထြက္ၿပီးေတာ့ ရန္ျဖစ္ရဲတာတို႔၊ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ျမင္မေကာင္း ရႈမေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ဆဲတာဆိုတာ ၾကားမေကာင္း ရႈမေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ဆဲတာဆိုတာတို႔ အဲဒါမ်ိဳးေတြက်ေတာ့ အရွက္မရွိဘူးလို႔ ေျပာၾကတာ။

   အရွက္မရွိဘူးရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ အကုသိုလ္ေတြအျဖစ္ခံေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္းဟာ အရွက္မရွိဘူးလို႔ပဲ ေျပာရမွာ။ ဘာကိုမရွက္တုန္းဆိုေတာ့ အကုသိုလ္ကို မရွက္တာေလ၊ အခုဟာ လူေတာ့ ရွက္ခ်င္ရွက္မွာေပါ့။ အကုသိုလ္ကို မရွက္တာ။ အဲေတာ့ လူရွက္တာက တစ္မ်ိဳး၊ အကုသိုလ္ကို ရွက္တာက တစ္မ်ိဳး၊ အဲဒီႏွစ္ခု ကြဲကြဲျပားျပား သိဖို႔ရယ္၊ အကုသိုလ္ကို ရွက္ဖို႔လိုတယ္။ ေအး အကုသိုလ္ကို ရွက္တာ၊ စက္ဆုတ္တာကို ဟိရီ လို႔ ေခၚတယ္။

   ၾသတၱပၸ ဆိုတာက်ေတာ့ အကုသိုလ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လန္႔တယ္ ေၾကာက္တယ္။ လန္႔တယ္ ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ အကုသိုလ္ကို မိမိသႏၱာန္မွာ ျဖစ္လာမွာကို ေၾကာက္တာ။ အကုသိုလ္ မိမိသႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာလို႔ရွိရင္ ခံရမယ့္ အက်ိဳးဆက္ေတြကိုလည္း ေၾကာက္တယ္။

   စာေပက်မ္းဂန္ေတြမွာ ထင္ရွားေအာင္ ဥပမာတစ္ခု ေျပာထားတယ္။ သံတံုးႀကီးတစ္တံုး ဆိုပါစို႔၊ တစ္ဖက္ မီးဖုတ္ထားလို႔ ရဲေနတယ္၊ ဟိုတစ္ဖက္က မစင္အညစ္အေၾကးေတြ လူးေနတယ္၊ မစင္ အညစ္အေၾကးေတြ လူးတဲ့ဘက္ကိုလည္း မကိုင္ဘူး၊ ဘာျပဳလို႔တုန္း ရြံလို႔။ မီးထိထားလို႔ ရဲေနတဲ့ဘက္ကိုလည္း မကိုင္ရဲဘူး၊ ဘာလို႔တုန္း၊ ပူမွာ ေၾကာက္လို႔ ေလာင္မွာ ေၾကာက္လို႔။ မကိုင္တာခ်င္းေတာ့ အတူတူပဲေပါ့။

   အဲေတာ့ အကုသိုလ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရြံလို႔ မလုပ္တာရယ္၊ ေၾကာက္လို႔ မလုပ္တာရယ္ မလုပ္တာခ်င္း အတူတူပဲေပါ့၊ ဟုတ္ရဲ႕လား (မွန္ပါဘုရား) ရည္ရြယ္ခ်က္က ရြံလို႔ မလုပ္တာက တစ္ခု၊ ေၾကာက္လို႔ မလုပ္တာက တစ္ခု၊ အဲဒီႏွစ္ခုကို မိမိရဲ႕ႏွလံုးသားထဲမွာ ေရွးဦးစြာ တည္ေဆာက္ရမယ္တဲ့။

   ေလာကမွာ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ မရွိဘဲနဲ႔ ကိုယ္က်င့္သီလဟာ မျပည့္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ သီလေတြရဲ႕ အနီးကပ္ဆံုး အေၾကာင္းတရားဟာ ဟိရီၾသတၱပၸ ပဲ။ `ဟိရီၾသတၱပၸ ပဒ႒ာနံ` တဲ့။ ဟိရီၾသတၱပၸဟာ သီလရဲ႕ အနီးကပ္ အေၾကာင္းတရားလို႔ ဆိုတယ္။ ေအး၊ အကုသိုလ္ကို လုပ္ရမွာ မရွက္ေတာ့ဘူး၊ အကုသိုလ္ကို မေၾကာက္ေတာ့ဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုမွ သီလ မလံုဘူး။

   ဟိရီၾသတၱပၸ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ သီလ လံုလာတယ္၊ သီလ ရွိလာတယ္၊ ရွိလာတဲ့ သီလဟာလည္း ခိုင္ၿမဲလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေရွးဦးစြာ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ အေျခခံအားျဖင့္ စိတ္ကိုျဖဴစင္ဖို႔ရာအတြက္ ဟိရီၾသတၱပၸကို အရင္တည္ေဆာက္ပါလို႔ ေျပာတာ။


ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ
(စိတ္၏အညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္ရွားျခင္း တရားေတာ္မွ
ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္)


bwar99.blogspot.com

No comments:

Post a Comment